12:20|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 03 دی 1397 - 12:23
کد خبر: 10985
یادداشت:

تداوم بلاتکلیفی زمین‌های بسیج در صحت و سقم ادعای دستگاه‌های دولتی

تعیین تکلیف واگذاری زمین‌های بسیج ارومیه سال‌های سال است که در پیچ و خم ادعای مالکیت دولتی دستگاه‌های دولتی زمین‌گیر شده است.
 تداوم بلاتکلیفی زمین‌های بسیج در صحت و سقم ادعای دستگاه‌های دولتی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، بلاتکلیفی مردم در مورد زمین‌های بسیج ارومیه قصه‌ای بیش از 17 سال دارد و ادعای برخی دستگاه‌های دولتی در تملک بخشی از زمین‌های فوق موضوعی است که واگذاری این زمین‌ها به مالکان آن را در پیچ و خم‌های زیادی قرار داده است.
سازمان دولتی مدعی بر مالکیت زمین های مذکور مالکان زمین‌های بسیج را مالباختگانی می‌داند که دستشان به فردی که سوء استفاده کرده است نمی‌رسد تا بتوانند جبران خسارت کنند.
این سازمان در اعادی تملک خود بر بخشی از این زمین‌ها علیرغم دستور مستقیم استاندار آذربایجان غربی بر حل و فصل سریعتر مشکل مالکان زمین‌های بسیج ارومیه شبانه اقدام به تخریب تفکیک‌های انجام شده در این زمین‌ها کرده و معتقد است که استانداری نمی‌تواند برای این زمین‌ها حد و حدود تعیین کند.
البته با توجه به اینکه ادعای مالکیت زمین‌های بسیج ارومیه از سوی برخی افراد مسئول بلندپایه دولتی مورد حمایت قرار گرفته است، گفتنی است بنابر اسناد بخشی از زمین‌های مذکور قبل از تعیین تکلیف نهایی در سال گذشته به حراست استانداری آذربایجان غربی واگذار شده است.
بلاتکلیفی زمین‌های بسیج و سرگردانی خریداران آن در حالی تدوام دارد که محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با مالکان زمین‌های فوق مالکیت دولتی براین زمین ها را بر حق ندانسته است.
قابل ذکر است بنابر اسناد موجود به شماره نامه 109/1/32612 به تاریخ شانزدهم مرداد 1385  سازمان ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی، تایید ادعای سازمان همیاری شهرداریهای آذربایجان غربی فاقد اسناد رسمی عنوان شده است.
مالکان زمین‌های بسیج که در این سالها طاقتشان طاق شده و از این همه دست اندازی در واگذاری برای ساخت و ساز این زمین‌ها سرگردان و کلافه شده‌اند، معتقدند که آنها نه به منافع شخصی بلکه به پیچیدگی بروکراسی اداری و دست اندازی دستگاه‌های اجرایی مالباخته شدند. 
مالکان زمین‌های بسیج ارومیه طی گفت‌و‌گویی با پایگاه خبری باریش برای ارائه مدارک و اسناد مودجود که مالکیت دستگاه دولتی را رد کرده و تبادل نظر جهت به نتیجه رسیدن نهایی در واگذاری زمین‌های مذکور با سازمان مربوطه اعلام آمادگی کردند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

افشین
1399/04/31 - 00:18

زمینهای بسیج تبدیل به یه درد بی درمان شده که خدا به داد مردم برسه

afshin
1399/04/21 - 21:49

مردم دیگه از طولانی تر شدن این مشکل خسته شدن و آرزوی خانه دار شدن برای آنها غیرممکن شده مردم رو نا امید نکنید