12:20|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 05 دی 1397 - 09:20
کد خبر: 10997
به گزارش باریش:

ایجاد بازارچه‌ و بازار هفتگی در سطح شهر برای ساماندهی دستفروشان

سازمان مدیریت خدمات شهری در نظر دارد به صورت اصولی بازارچه‌ و بازار هفتگی در چند نقطه از شهر ایجاد کند و مکان مناسبی برای کسب و کار دستفروشان در نظر بگیرد.
ایجاد بازارچه‌ و بازار هفتگی در سطح شهر برای ساماندهی دستفروشان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، این روزها سد معبر در خیابان و معابر عمومی سطح شهر ارومیه به یکی از مشکلات اساسی شهروندان و حتی مسئولین در این حوزه تبدیل شده است که نیازمند رسیدگی و توجه ویژه است.
مردم دغدغه این را دارند که تردد در معابر عمومی و خیابان‌ها با وجود اسکان دستفروشان برایشان سخت است و با ایجاد ترافیک دچار مشکل می‌شوند.
مسئولین به دنبال برطرف کردن این مشکل و از سوی دیگر ساماندهی فضای شهری و زیبا سازی سیما و منظر شهر هستند و تلاش می‌کنند با اجرای اقداماتی که در نظر گرفته‌اند در جهت ساماندهی دستفروشان و ایجاد مکان مناسبی برای کسب و کار آنان انجام دهند.
و اما در ادامه بپردازیم به مشکلات معیشتی دستفروشان که از این راه برای تأمین مخارج زندگیشان در تلاش هستند و وقتی چند کلامی در خصوص شرایط کار و زندگیشان با آن‌ها گفت‌وگو میکنی از نبود شغل و درآمد گلایه می‌کنند و می‌گویند: در این شرایط بد اقتصادی چاره‌ای نداریم و مجبوریم از این راه امرمعاش کنیم...

شهری که آرامش برای تمام ساکنین آن معنا شود، تعریف یک شهر سالم است
امیر سحابی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویش اجتماعی باریش، اظهار کرد: سد معبر در پیاده‌روها، نگهداری نامناسب وانت بارها در کنار خیابان و دیگر جاهای عمومی، علاوه بر ایجاد ترافیک، باعث مزاحمت برای شهروندان و رانندگان شده‌  از این رو سازمان خدمات شهری شهرداری ارومیه اقدام به ساماندهی، و ایجاد مکان مناسبی برای دستفروشان در نظر گرفته است.
سحابی با اشاره به ایجاد بستر مناسب در راستای فرهنگ سازی در بین مردم برای داشتن فضای مناسب در سطح شهر نیز اشاره کرد و افزود: شهری که آرامش برای تمام ساکنین آن معنا شود تعریف یک شهر سالم است لذا شهروندان نیز باید با ارگان‌های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم در زیبا سازی فضای شهری عملکرد بهتری ارائه دهیم.
وی از برنامه‌های مدیریت خدمات شهری نسبت به رفع مشکلات سد معبر و ساماندهی دست‌فروشان اظهار کرد: سازمان مدیریت خدمات شهری در نظر دارد به صورت اصولی بازارچه‌ و بازار هفتگی در چند نقطه از شهر ایجاد کند و مکان مناسبی برای کسب و کار دستفروشان در نظر بگیرد.

از این رو با وجود بررسی مشکلات شهروندان و دستفروشان سطح شهر ارومیه، انتظار می‌رود مسئولین مربوطه در اقدامی که جهت ساماندهی دستفروشان در نظر دارند این مشکل را به خوبی پیگیری و اجرا کنند و با احداث مکان مناسبی برای کسب و کار این قشر از جامعه، شاهد حل مشکلات شهروندان و کسبه دستفروش باشیم و به قول معروف نه سیخ بسوزد نه کباب!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید