13:43|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1397 - 16:17
کد خبر: 11165
یادداشت:

تردد ممنوع؛ اینجا کودکی به مدرسه می‌رود!

تردد در خیابان‌ها به ویژه در ساعات بازگشایی یا تعطیلی مدارس یکی از معضلات شهر ارومیه است و بسته‌شدن خیابان‌ها و مسیرها در این ساعات بسیاری از شهروندان را شاکی و کلافه کرده است.
تردد ممنوع؛ اینجا کودکی به مدرسه می رود!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، خودروهای شخصی در لحظات آغازین صبح مصادف با وقت‌های کاری کارمندان دولتی و ارگان‌ها و نیز زمان تعطیلی مدارس سبب ایجاد راه‌بندان‌هی طولانی مدت در خیابان‌های شهر می‌شوند. متأسفانه رانندگان هیچ توجهی به این امر ندارند و با پارک‌های غیراصولی و حتی پیاده کردن فرزندشان وسط خیابان همواره به مشکلات ترافیکی شهر دامن می‌زنند و حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنند.

بایستی مراکز کنترل ترافیک و ارگان‌های مربوطه برخورد قاطعانه و قانونی با دامن‌زنندگان به ترافیک شهری داشته باشند  تا این مشکل تاحدی در شهر ریشه‌کن شود و یا کمرنگ گردد.  البته همیشه انگشت اتهام به سمت مردم و رانندگان نیست و سازمان‌هایی که مجوز ایجاد چندین مدرسه در یک خیابان را صادر می‌کنند باید پاسخگو باشند اما گویا همیشه مسئولین عادت کرده‌اند بدون در نظرگرفتن و پیش‌بینی مشکلات اقدام به کاری کنند و بعد بنشینند و بگویند « من نبودم، دستم بود».

با فرهنگ‌سازی استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین در بین شهروندان می‌توان تا حدودی از حجم ترافیکی شهر کاست ولی بی‌تردید برای اینکه بتوانیم شهری مدرن و هوشمند داشته باشیم که شهروندان بتوانند با آرامش تمام در شهر تردد کنند بایستی  به سمت ایجاد وسایل حمل‌ونقل مدرن همچون تراموا حرکت کرد زیرا ایجاد پل، روگذر و استفاده از وسایل حمل‌ونقل همچون اتوبوس تنها در یک شهر کوچک می‌تواند راه‌گشا باشد و در شهری همچون ارومیه که یک کلانشهر محسوب می‌شود حمل‌ونقل مدرن و پیشرفته باید جایگرین شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید