01:47|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1398 - 09:31
کد خبر: 11908
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

تابستان امسال خاموشی ساعتی در استان نداریم

با توجه به افزایش نزولات آسمانی و ذخیره‌سازی مناسب سدها، تابستان امسال خاموش ساعتی در آذربایجان غربی وجود ندارد.
تابستان امسال خاموشی ساعتی در استان نداریم

اکبر حسن بگلو، در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به افزایش بارشها از ابتدای سال جاری، ذخیره‌سازی مناسبی که پشت سدهای استان انجام گرفته است و با توجه به بررسی‌های میزان تولید و مصرف برق مشترکین استانی اگر مصرف عمومی تنها در ساعت اوج بار اندکی کاهش داده شود، شاهد خاموشی‌های ساعتی مانند سال گذشته در استان نخواهیم بود.
وی با اشاره به برآوردهای انجام شده در مورد میزان مصرف مشترکین در سطح استان، خاطرنشان کرد: اگر مردم به اندازه‌ای که سال گذشته در مدیریت مصرف برق همکاری داشتند، امسال نیز همیاری کنند، خاموشی نداریم.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان بالغ بر 20 هزار مگاوات برق تولید در کشور صرف سیستم‌های سرمایشی می‌شود، اگر مدیریت مصرف برق در این حوزه انجام شود و در کنار این موضوع، تغییر ساعات اداری نیز انجام شود، خاموشی برق در تابستان را شاهد نمی شویم.
حسن بگلو معتقد است که اگر مشترکین برق در بخش‌های مختلف کشاورزی، تجاری و خانگی تنها به اندازه 10 درصد در مدیریت مصرف برق همکاری داشته باشند، شاهد قطع ساعتی برق نخواهیم بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، در پایان با اشاره به برخورداری 99 درصدی مناطق روستایی از نعمت روشنایی تا پایان سال گذشته، خاطرنشان کرد: هم‌اینک در کل مناطق روستایی بالغ بر 324 هزار و 971 مورد انشعاب برق وجود دارد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید