23:52|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1398 - 05:09
کد خبر: 11937
شهردار ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

احیای ظرفیت بافت‌های تاریخی ارومیه با اجرای طرح بوم‌گردی شهری

ظرفیت بافت‌های تاریخی با اجرای طرح بوم گردی شهری در ارومیه با هدف جذب گردشگر و رونق گردشگری شهری مورد استفاده قرار می گیرد.
احیای ظرفیت بافت‌های تاریخی ارومیه با اجرای طرح بوم‌گردی شهری

محمد حضرت‌پور در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، در خصوص طرح بوم گردی در ارومیه اظهار کرد: طرح بوم گردی در ارومیه با هدف احیاء و بازسازی منازل قدیمی و تاریخی در جهت رونق گردشگری شهری اجرا می‌شود.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح شهرداری تسهیلات ارزان قیمت، برای صاحبان منازلی که بافت تاریخی و قدیمی دارند و امکان استفاده غیره از آنان وجود ندارد ارائه می‌کند تا این منازل تجهیز شوند و در قالب خانه‌های بوم گردی مورد استفاده مسافران و گردشگران علاقمند قرار گیرد.
حضرت‌پور گفت: اجرای این طرح بر عهده بخش خصوصی است و شهرداری نیز در چهار چوب وظایف و اختیارات خود برای صدور مجوزهای لازم از این طرح حمایت می‌کند تا اجرای این طرح توسعه پیدا کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور گردشگران در ارومیه باعث ایجاد رونق گردشگری می‌شود خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در راستای تحقق افق ارومیه 2020 به عنوان شهر گردشگری و بین‌الملل، این امکان را فراهم می‌کند تا مسافران و گردشگران علاقمند در این مکان‌ها مستقر شوند و شاهد رونق گردشگری در شهر باشیم.
وی تصریح کرد: در سال جاری شهرداری ارومیه سعی دارد با صدور مجوزهای قانونی و محوطه سازی در بافت‌های تاریخی در حوزه زیر ساخت‌ها و استقرار برخی از امکانات لازم در این مکان‌ها اقدامات قابل توجهی انجام دهد.
شهردار ارومیه در پایان افزود: طرح ارومیه 2020 با چهار راهبرد هدف‌گذاری شده که یکی از آنها، توسعه زیرساخت‌های گردشگری مذهبی برای توریست‌های خارجی است که در این زمینه نیز اقدامات قابل توجهی در دست اجرا است که امیدواریم با انجام اقدامات مورد نظر فضا را برای حضور گردشگران بین المللی نیز فراهم کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید