01:56|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1398 - 07:27
کد خبر: 11941
یادداشت:

جاخوش کردن تکدی‌گران در پیکره شهری ارومیه

امروزه تکدی‌گری در جامعه منبع درآمد برای برخی‌ها شده است و به نظر می‌رسد درآمد این شغل به اندازه‌ای است که حتی حاضر نیستند در هیچ شرایطی از آن دل بکنند و از خیر درآمدش بگذرند.
جاخوش کردن تکدی‌گران در پیکره شهری ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، تکدی‌گری در جامعه امروزی به یکی از معظلات و آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده و با اقتصاد هر جامعه در ارتباط است و در شهرهای بزرگ گریبان‌گیر افراد مختلف شده و شیوه‌های گوناگونی دارد.
برخی از افراد جامعه واقعا از لحاظ شرایط اقتصادی دچار بحران هستند و در صورت ناتوانی در مقابل هزینه‌ها اقدام به تکدی‌گری در سطح شهر می‌کنند اما برخی از افراد سودجو که به دور رفتارهای اجتماعی هستند از روی بی‌مسئولیتی و در برابر مشکلات زندگی اقدام به تکدی‌گری می‌کنند و چهره شهر را برای شهروندان و مسافران زشت جلوه می‌دهند.
 با توجه به اینکه در حال حاضر اقتصاد جامعه با مشکل مواجه شده و اکثر آحاد مردم با مشکلات متعدد اقتصادی رو به رو هستند، از این رو امر و معاش در برخی از خانواده‌ها سخت شده و این نقطه آغاز تکدی‌گری در آن خانواده‌ها می‌شود.
با این حال باید گفت هر چند اکثر افرادی که اقدام به تکدی‌گری می‌کنند از فقر و نیاز مالی رنج می‌برند اما باید در این زمینه فرهنگ‌‌سازی صورت گیرد چرا که تکدی‌گری گزینه خوبی برای رهایی از مشکلات مالی و تأمین هزینه‌های زندگی نیست.
در واقع می‌توان گفت درصد خیلی کمی از متکدیان از روی احتیاج شدید به انجام این کار روی میاورند و اغلب آنان افراد سود جو هستند که از حس انسان دوستانه افراد معمولی جامعه در جهت رفع نیاز مالی خود سؤاستفاده می‌کنند.
مقابله و رفع معضل تکدی‌گری در جامعه نیازمند اهتمام ویژه مسئولان متولی است چرا که برای داشتن جامعه سالم این فرهنگ‌سازی باید به صورت جدی انجام شود و با متکدیان سودجو برخورد قانونی صورت گیرد.
از سوی دیگر مسئولان باید با اقدامات لازم شناخت و اطلاعاتی از زندگی متکدیان داشته باشند و در صورت نیاز مالی و اساسی آنان زمینه‌ای برای اشتغال یا کمک مالی به آنان فراهم کنند. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید