23:57|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1398 - 05:59
کد خبر: 11949
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با باریش:

مدارس از پرداخت بهای برق تاسقف الگوی مصرف معاف هستند

مدارسی دولتی که الگوی مصرف را رعایت کنند از پرداخت بهای برق مصرفی براساس اصلاحیه قانون سال 97 معاف هستند و این معافیت شامل مدارس غیردولتی نمی‌شود.
 مدارس از پرداخت بهای برق تاسقف الگوی مصرف معاف هستند

اکبر حسن‌بگلو، در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: در سایت وزارت نیرو تعرفه محاسبه برق مراکز خدماتی و آموزشی مختلف براساس قانون تعیین و ثبت شده است و مراکز آموزشی شامل تعرفه عمومی می‌شوند.
وی ادامه داد: در اساسنامه تعرفه و نحوه محاسبه برق مصرفی مراکز مختلف با ذکر نام و عنوان فعالیت مرکز، اعلام شده است و اگر مرکزی در بین عناوین یاد شده وجود نداشته باشد، برق مصرفی آن با عنوان تعرفه عادی محاسبه می‌شود.
این مسئول یادآور شد: از آنجا که مراکز رسانه‌ای در عناوین ذکر شده با تعرفه عمومی به نام و به طور مشخص ذکر نشده است، میزان تعرفه برق مصرفی آنها جزء سایر مصارف محاسبه می‌شود.
حسن‌بگلو با بیان اینکه مراکز آموزشی غیر انتفاعی دارای مجوز از سوی آموزش و پرورش جزء مدارس هستند و تعرفه برقی آنها طبق تعرفه مدارس محاسبه می‌شود، تاکید کرد: در اصلاحیه قانون در سال 97، تنها مدارس دولتی اگر الگوی مصرف را رعایت کنند و طبق استانداردهای موجود، مصرف داشته باشند، از پرداخت هزینه برق مصرفی معاف هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، با تصریح اینکه در برخی موارد خلط مبحث می‌شود، افزود: اگر مدارس الگوی مصرف ذکر شده در قانون را رعایت نکنند، هزینه برق مصرفیشان مطابق با تعرفه موجود محاسبه شده و ملزم به پرداخت تمام هزینه های بهای برق مصرفی می‌شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید