01:47|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1398 - 07:20
کد خبر: 12002
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش مطرح کرد:

50 میلیارد ریال اعتبار برای تصفیه خانه آب پلدشت هزینه شده است

به منظور تأمین آب شرب شهرستان پلدشت، تصفیه خانه آب با 50 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و 12 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار داده است.
50 میلیارد ریال اعتبار برای تصفیه خانه آب پلدشت هزینه شده است

رسول اکبری در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: در جلسه شورای برنامه ریزی استان و کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مورخه 93/11/26 در شهرستان پلدشت و مذاکرات بعمل آمده با معاونت محترم برنامه ریزی و بودجه آذربایجان غربی و نظر به ارتقاء کیفیت آب شرب شهر پلدشت، مقرر گردید با مشارکت شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو و استانداری آذربایجان غربی نسبت به احداث تصفیه خانه آب اقدام گردد.
وی افزود: این شرکت پیرو تصمیمات اتخاذ شده نسبت به احداث یک واحد تصفیه خانه آب بروش اسمز معکوس با ظرفیت 30 لیتر بر ثانیه از سال 94 اقدام و عملیات اجرایی احداث سوله، خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات تصفیه خانه شروع گردید.
اکبری در ادامه اضافه کرد: به منظور تأمین آب تصفیه خانه آب احداث شده، از محل اتاقک چشمه صنم بلاغی با استفاده از سه دستگاه پمپ هرکدام با ظرفیت برداشت 20 لیتر در ثانیه و در مجموع 60 لیتر در ثانیه استفاده شده است که یکی از پمپ‌ها به حالت رزرو استفاده می‌شود نهایتا ظرفیت برداشت آب از چشمه و ورودی  تصفیه خانه 40 لیتر در ثانیه می‌باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در پایان به اجزاء و واحدهای تصفیه خانه اشاره کرد و افزود: برداشت آب از محل چشمه و انتقال به محل سوله تصفیه خانه، سیستم پیش تصفیه شامل راکتور تزریق اکسیدانت به حجم 7 هزار لیتر و فیلترهای شنی، فیلترهای کربن فعال، از اجزای واحد تصفیه خانه به شمار می‌رود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید