01:46|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1398 - 05:12
کد خبر: 12060
باریش گزارش می‌دهد:

فاجعه در کمین ساکنین مجتمع 500 دستگاه ارومیه

مجتمع 500 دستگاه ارومیه که بیش از 50 سال است از ساخت آن می‌گذرد به دلیل نبود توجه به نوسازی و بهسازی آن، این روزها حال و روز خوبی ندارد.
فاجعه در کمین ساکنین مجتمع 500 دستگاه ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، در چهار راه آپادانا ارومیه مجتمع مسکونی قرار دارد که به نام مجتمع 500 دستگاه معروف است و نزدیک به 50 سال است که از ساخت آن می‌گذرد، اما عدم توجه به نوسازی این مجتمع مسکونی باعث فرسودگی و استهلاک بیش از حد واحدهای آن شده که اگر به موقع به داد ساکنان آن نرسند شاید پلاسکویی دیگر این‌بار در ارومیه رقم بخورد.
گرچه تاکنون مسئولان شهری وعده ‌برای رسیدگی به اوضاع نابسامان این مجتمع داده‌اند، ولی تاکنون اقدامات عملی در راستای نوسازی مجتمع 50 ساله 500 دستگاه ارومیه انجام نشده است.
شرایط نابسامان و فرسوده مجتمع مسکونی 500 دستگاه ارومیه تنها به وجود مشکلات نوسازی مربوط نمی‌شود و ساکنان آن از نبود امکانات زیرساختی همچون نبود فاضلاب در اکثر بلوک‌های مجتمع، مقاوم‌ نبودن واحدها و همچنین تراکم بالای جمعیت ساکن در آن نیز گلایه‌مند هستند.


نبود حراست به مشکلات اخلاقی این مجتمع دامن می‌زند
هرمز مرد میانسالی که خود را عضو هئیت مدیره مجتمع معرفی کرده در رابطه با مشکلات موجود در این مجتمع گفت: این مجتمع از مشکلات زیادی همچون نبود فاصلاب در اکثر واحدها رنج می‌برد.
وی همچنین با اشاره به اوضاع وخیم ساخت برخی از واحدهای مجتمع گفت: اگر حادثه‌ای کوچکی در این ساختمان روی دهد جان خیلی از ساکنین به خطر می‌افتد چون مجتمع زیرساخت‌های لازم جهت ایمن‌سازی را ندارد.
این عضو هیئت مدیره مجتمع 500 دستگاه ارومیه با اشاره به نبود حراست در این ساختمان، از وجود خانه های تیمی فساد اخلاقی در واحدهای مسکونی این مجتمع خبر داد و افزود: قبلا به خاطر رفت و آمد معتادان در این مجتمع بقیه ساکنین امنیت نداشتند ولی به کمک اهالی تعداد زیادی از این افراد را از مجتمع دور کردیم ولی وجود حراست می‌تواند از بسیاری مشکلات امنیتی این واحدها بکاهد.


کسی واحدهای مجتمع 500 دستگاه را نمی‌خرد
راحله، زن خانه‌دار ساکن این مجتمع که دارای یک فرزند است با گلایه از اوضاع نابسامان واحدشان گفت: دیوارهای واحدمان ترک‌های بزرگی برداشته است و هر روز از ترس وقوع حوداث احتمالی با ترس و لرز در خانه‌ها زندگی می‌کنیم.
این زن با بیان اینکه شهرستانی هستند و به دلیل شغل همسرش به ارومیه مهاجرت کردند، اظهار کرد: هنگام خرید خانه در ارومیه شناخت کافی از مناطق و واحدهای آپارتمانی نداشتیم و فقط به دلیل قیمت پایین از واحدهای این مجتمع خرید کردیم ولی نمی‌دانستیم این همه مشکلات دارد.
راحله ادامه داد: علیرغم اینکه بیش از یک سال است واحدمان را برای فروش به بنگاه سپردیم ولی مشکلات موجود در این واحد مانع از حضور خریدار می‌شود و کسی حاضر نیست حتی به قیمت پایین هم از این واحدها خریداری کند، مگر اینکه مثل ما به محیط ناآشنا باشد و از مشکلات این مجتمع خبر نداشته باشد.
مسئولان به وعده‌هایشان در نوسازی مجتمع عمل نمی‌کنند
علیرضا از دیگر ساکنین این آپارتمانی 500 دستگاه ارومیه است، که از شرایط امنیتی و نبود امکانات رفاهی در این مجتمع‌ها گله‌مند است و می‌گوید: علیرغم پیگیرهای مستمر برای حل مشکلات موجود در این واحدها هنوز اقدام خاصی از سوی مسئولین برای رفع معضلات این مجتمع انجام نشده است.
وی با اشاره به تردد روزانه معتادان در این مجتمع گفت: با وجود فسادهای اخلاقی و اجتماعی که در این مکان وجود دارد، چطور می‌توانیم با خیال راحت فرزندانمان را در خانه تنها بگذاریم و البته این در شرایطی است که خطر سیل، زلزله و انواع حوادث ناگهانی ساختمان را تهدید نکند.
این ساکن مجتمع 500 دستگاه ارومیه همچنین خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به موقع به فکر چاره برای برطرف کردن مشکلات این مجتمع نباشد جان افراد ساکن در آن با کوچکترین حادثه‌ای به خطر می‌افتد.
پلاسکویی دیگر اینبار شاید در ارومیه!
در سال 95 مسئولان شهری برای تجدید بنا و نوسازی مجتمع 500 دستگاه ارومیه وعده‌های دلخوش کننده‌ای به ساکنان آن داده بودند ولی علیرغم گذشت سه سال از این وعده‌ها با علم به فرسوده و پیرشدن این مجتمع در طول 50 سال عبور از ساخت آن، هنوز وعده‌ها عملی نشده و ساکنان آن همچنان چشم انتظار خوش قولی مسئولان هستند تا با نوسازی گره بزرگی از مشکلات آن حل شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید