04:23|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1398 - 11:40
کد خبر: 12164

عوارض نامتعارف و گوشی که شنوا نیست

پل میانگذر دریاچه ارومیه روزانه مسیر عبور و مرور حجم زیادی از خودروهای سواری و باری است ولی دریافت عوارض غیر معقول در این مکان همچنان گلایه‌های زیادی را به همراه دارد.
عوارض نامتعارف و گوشی که شنوا نیست

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، روزانه حجم زیادی از خودروهای سواری و باری در مسیر پل میانگذر جاده شهید کلانتری دریاچه ارومیه تردد می‌کنند. اما از زمانی که روند اخذ عوارض در این مکان اجرایی شده است دریافت عوارض نامتعارف، متناسب با امکانات و تردد در جاده اعمال نشده و افرادی که از این مسیر رفت و آمد دارند به شدت از این موضوع گلایه‌مند هستند.
دریافت عوارض 14 هزار تومانی در مدت زمان 4 ساعت!
محمدرضا یکی از کابران پایگاه خبری باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: من رانند وانت بار هستم و روزانه برای حمل و جابه جایی بار از مسیر پل میانگذر جاده شهید کلانتری دریاچه ارومیه عبور می‌کنم.
وی گفت: مسیر میانگذر جاده شهید کلانتری از امکانات خوبی برخوردار نیست و در سال‌های اخیر، جاده دچار ناهمواری شده و از این حیث به خودروهای در حال عبور و مرور خسارت وارد می‌شود.
وی از دریافت عوارض نامتعارف در این مکان گلایه کرد و افزود: برای تردد در مسیر پل میانگذر دریاچه ارومیه در  فاصله زمانی 4 ساعت رفت و برگشت، 14 هزار تومان عوارض دریافت شده است.
محمدرضا گفت: دریافت عوارض برای رفت و برگشت یک خودرو در یک روز به دور از انصاف است و از مسئولان درخواست می‌کنیم این مسئله را پیگیری و حل کنند.


میزان هزینه عوارض پل میانگذر دریاچه ارومیه بیشتر از سایر شهرها است 
یکی دیگر از شهروندان ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار باریش گفت: مردم آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی برای احداث و ساخت پل میانگذر دریاچه ارومیه، در راستای کاهش فاصله بین این رو استان، سال‌های زیادی را به انتظار نشسته‌اند اما پس از بهره‌برداری و تردد در این مسیر دریافت عوارض متعارف اعمال نشده است. 
وی افزود: مبلغ دریافت عوارض دریافتی در این مسیر منطقی نیست در صورتی که در سایر شهرهای دیگر کمتر از عوارض پل میانگذر دریاچه ارومیه پول دریافت می‌شود و مسئولین مربوطه باید این مشکل را حل کنند تا رضایت مردم جلب شود.
این شهروند در ادامه به کیفیت نامناسب جاده نیز اشاره و گفت: کیفیت مسیر جاده شهید کلانتری به صورت کلی مناسب نیست و دلیل افزایش دریافت عوارضی نسبت به امکانات جاده نامشخص است.
گرانی عوارض پل میانگذر دریاچه ارومیه تا کی ادامه دارد!
هادی نوری مخاطب باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: دریافت عوارض در مسیر جاده شهید کلانتری در حال افزایش است مسئولان باید علت دریافت عوارض غیرمتعارف را برای مردم شرح دهند و آنان و آگاه سازند.
وی افزود: مردم از سازمان‌های مربوطه و نظارتی انتظار دارند گوش شنوا برای مردم باشند و مشکلات آنان را حل کنند در حالی که پل میانگذر دریاچه ارومیه همچنان در خاموشی به سر می‌برد و امکانات مناسبی ندارد دریافت این حجم از عوارض برای مردم سنگین و به دور از انصاف است.

براساس قانون ثبت شده کشوری در خصوص دریافت عوارض بزرگراها و آزادراه‌ها، عوامل مختلفی دخیل است که یکی از آنان بستگی به کیفیت خدمات ارائه شده در جاده‌ها دارد.
اما بعد از گذشته چند سال از احداث و بهره‌برداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه هنوز هم امکانات مناسبی در این مکان برای رفاه بیشتر افرادی که در این مسیر تردد دارند اجرا نشده و مردم همچنان از نبود امکانات مناسب و همچنین دریافت عوارض نامتعارف در این مسیر رنج می‌برند.
پایگاه خبری باریش نیوز روزانه پیام‌های زیادی از مخاطبان در اعتراض به هزینه عوارض نامطلوب پل میانگذر دریاچه ارومیه دریافت می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید