05:54|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1398 - 09:37
کد خبر: 12192
رئیس سازمان آتش‌نشانی ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش نیوز:

کاهش خسارت حوادث نیازمند تعامل شهروندان است

کاهش خسارت ناشی از آتش‌سوزی در فضاهای سبز شهری و مناطقی که شاهد رشد بی‌رویه علف‌های هرز است، به تعامل و مشارکت شهروندان نیاز دارد.
کاهش خسارت حوادث نیازمند تعامل شهروندان است

ابراهیم شاد قوشچی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: برای کاهش خسارت‌های ناشی از حوادثی مانند آتش‌سوزی توجه به ایمن‌سازی ساختمان‌ها باید در اولویت قرار گیرد و از ابزارهای هوشمند در ساخت اماکن استفاده شود.
وی بابیان اینکه افزایش بارندگی در چند ماه اخیر باعث افزایش رشد علف‌های هرز در نقاط مختلف شهر شده، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم با سازمان شهرداری در هرس علف‌های هرز منطقه مسکونی خود، می‌تواند نقش مهمی در کاهش حوادث ناشی از آتش‌سوزی فضاهای سبز شهری داشته باشد.
این مسئول همچنین به آتش‌سوزی وسایل نقلیه اشاره کرد و افزود: متاسفانه استفاده از قطعات یدکی دوست دوم و عدم توجه به ایمنی مهم‌ترین عامل در بروز اینگونه حوادث است.
 رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه تعامل با مأمورین آتش‌نشانی در هنگام حضور در محل حادثه را عامل اصلی کاهش خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه دانست و افزایش ایستگاه‌ها و امکانات و به‌کارگیری نیروهایی با تحصیلات دانشگاهی را از اهداف مهم برای ارتقای عملکرد سازمان اعلام کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید