04:15|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 09 تیر 1398 - 18:10
کد خبر: 12292

نگین فیروزه‌ای آذربایجان همچنان در انتظار امکانات

همه ساله مسافران زیادی برای بازدید و تفریح به کنار سواحل دریاچه ارومیه می آیند اما در سایه بی توجهی ها ، نگین فیروزه ای آذربایجان همچنان از نبود امکانات مناسب رنج می برد.
نگین فیروزه‌ای آذربایجان همچنان در انتظار امکانات

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، حفظ محیط زیست و مراقبت از زمین برای بقای زندگی بشر امر بسیار مهم و الزامی است و وظیفه هر انسانی است که در محافظت از محیط زیست تلاش کند. کاهش تولید زباله همچنین جلوگیری از رهاسازی زباله در طبیعیت و مناطق مختلف زیست محیطی بخشی از کارهایی است که به راحتی می‌شود آن را در راستای حفظ طبیعت انجام داد.
دریاچه ارومیه یکی از مناطق طبیعی و گردشگری در منطقه آذربایجان است که به دلیل دارا بودن از اکوسیستم بکر، هرساله در فصل تابستان پذیرای مهمانان زیادی از نقاط مختلف کشور و همچنین میزبان مهمانان بین‌المللی و گردشگران خارجی است.  
هم اکنون نیز که درفصل تابستان قرار گرفته‌ایم، افراد زیادی در ایام تعطیلات برای بازدید به دریاچه ارومیه می‌روند اما نبود امکانات مناسب، انباشته شدن زباله در ساحل دریاچه ارومیه فضای این مکان را به شدت آلوده کرده و چهره نامناسبی به آن بخشیده است.
حیف این همه زیبایی که با زباله زشت می‌شود
یکی از کابران باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: روز گذشته به همراه خانواده برای تفریح و گردشگر به دریاچه ارومیه رفته بودیم اما با انباشت خیل زیادی از زباله در ساحل دریاچه مواجه شدیم و این امر به شدت من و خانواده را ناراحت کرد.
وی افزود: دریاچه ارومیه امسال از وضعیت خوبی برخوردار شده است و مردم از این وضعیت بسیار خوشحال هستند اما رها سازی زباله در این مکان زیبایی آن را به شدت مخدوش کرده و از بین برده است.
کمبود سطل زباله در سواحل دریاچه ارومیه 
علی یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود مردم زباله‌های تولید شده را در ساحل دریاچه ارومیه رها کنند نبود سطل‌های مخصوص زباله است.
وی ادامه داد: گردشگران و بازدیدکنندگان از دریاچه ارومیه از مسئولان انتظار دارند که در یک مکان تفریحی و گردشگری امکانات لازم را فراهم کنند تا مردم نیز بتوانند به راحتی از امکانات موجود استفاده کنند اما متاسفانه دریاچه ارومیه که یکی از مناطق بسیار زیبا و دیدنی منطقه آذربایجان است همچنان از نبود امکانات مناسب رنج می‌برد.
وضعیت اسفناک ساحل کاظم خان داشی
مهدی یکی از کابران باریش نیوز در ارسال پیامی نوشته است: همه ساله مسافران زیادی از شهرهای مختلف برای بازدید به دریاچه ارومیه می‌آیند اما متاسفانه این مکان از وضعیت رفاهی و بهداشتی مناسبی برخوردار نیست.
وی افزود: نبود سرویس بهداشتی، نبود بوفه‌های مناسب در منطقه کاظم خان داشی، همچنین انباشت زباله و نبود مخازن جمع آوری زباله مردم را به شدت ناراضی کرده است.
مهدی ادامه داد: در منطقه‌ای که توریست پذیر است و می‌توان از ظرفیت بکر آن جهت رونق گردشگری استفاده کرد متاسفانه مسئولان بی اهمیت هستند و این ضعف بزرگی در این منطقه به شمار می‌رود.

استفاده از ظرفیت بسیار خوب دریاچه ارومیه فرصت مناسبی برای جذب توریست و گردشگران از نقاط مختلف شهرهای داخلی و خارجی است و می‌تواند به اقتصاد گردشگری آذربایجان‌غربی کمک شایانی کند. اما مسئولان به جای اینکه برای رفاه بیشتر حال مسافران و گردشگران اقدام به ایجاد امکانات رفاهی و تجهیزات مورد نیاز در سواحل دریاچه ارومیه داشته باشند همچنان به این مسئله بی‌تفاوت هستند.
 باید گفت اگر این بی‌تفاوتی‌ها تداوم داشته باشد باید در روزهای آینده شاهد سواحل خالی و بدون گردشگر در دریاچه ارومیه باشیم که این امر لطعه بزرگی به صنعت گردشگری استان وارد می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید