17:06|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مهر 1398 - 09:11
کد خبر: 13012
یادداشت:

نبود امنیت شغلی سایه سرد فضای کسب و کار

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه امروز نداشتن امنیت شغلی در محیط‌های کاری است که به مراتب توان و بازدهی پرسنل را تا حداقل‌ها کاهش می‌دهد.
نبود امنیت شغلی سایه سرد فضای کسب و کار

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، داشتن شغل که محل کسب درآمد برای فرد و خانواده‌اش باشد یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه امروز به حساب می‌رود اما امنیت شغلی موضوعی است که برای افراد به مراتب بیشتر از یافتن شغل مهم است.

گرچه نمی توان انکار کرد که داشتن تخصص، مهارت و تجربه کار در امور محوله می تواند فاکتور امنیت شغلی را تابع خود کرده و در محیط های کاری به عاملی خنثی تبدیل کند اما بررسی جامعه آمارین اخراج و بیکار شده در برخی از صنوف شغلی نشان می دهد که داشتن تجربه و تخصص هم نتوانسته است حداقل در شرایبط فعلی جامعه آنچنان که باید و شاید پارامتر امنیت شغلی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

پیدا کردن شغل مناسب به ویژه برای کسانی که سرپرستی خانواده ای را بر عهده دارند جدای از اینکه مرد باشد و یا زن امروزه به یکی از دغدغه های جدی مردم تبدیل شده و افزایش هزینه های زندگی حتی در مواردی خانواده ها را ناچار می سازد که در شیفت های متعدد کار کنند تا حداقل دخلشان کفاف خرجشان را بدهد.

پر واضح است که وجود امنیت شغلی از سوی کارفرما برای پرسنل و افراد تحت مدیریت می تواند راندمان کاری مجموعه را به صورت چشم گیری افزایش دهد و فرد بدون دغدغه های غیر کاری تمام توان و ظرفیت فکری و جسمی خود برای ارتقاء و پیشبرد اهداف سازمان و یا شرکتی که در آن مشغول فعالیت است به کار گیرد.

اما متاسفانه یکی از چالش‌ها و آسیب‌های جدی جامعه کاری فعلی این است که مدیران به دلیل نداشتن دانش مدیریت پرسنل و توانمدی سازی آنان برای فرار از بسیاری گیر و گورهای کارگری و کارفرمایی در اولین برخورد با موضوع مسئله ساز به جای حل آن، با حذف نیروی کاری صورت مسئله را پاک می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید