19:09|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 02 آبان 1398 - 12:13
کد خبر: 13163
یادداشت:

خودروهای ارومیه در مرز انفجار!

در چند سال گذشته حجم تردد خودرو در سطح شهر ارومیه به حدی افزایش پیدا کرده که ارومیه عنوان دار دومین شهر پرترافیک در کشور شده است.
خودروهای ارومیه در مرز انفجار!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، روزانه حجم بی‌شماری از انواع خودروها در خیابان‌های شهر ارومیه تردد می‌کند و این امر عامل مهمی در ایجاد ترافیک به شمار می‌رود.
به گفته مسئولان و کارشناسان شهری حجم خودروهایی که در سطح شهر ارومیه تردد می‌کنند بیش از 3 برابر ظرفیت خیابان‌های شهر ارومیه است که این عامل معضل ترافیک شهری را تشدید کرده و مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است.  
تردد خودرو در سطح خیابان‌های شهر ارومیه روز به روز در حال افزایش است و خیابان‌های شهر دیگر توان این حجم از تردد خودرو را ندارند.
در شرایط کنونی استفاده از خودروی شخصی به یکی از عادات روزانه تبدیل شده است و به راحتی می‌توان گفت به ازای هر عضو از خانواده یک خودرو در هرخانواده وجود دارد و این روند همچنان در حال افزایش است.
در چند سال گذشته حجم خودرو در شهر ارومیه به حدی افزایش پیدا کرده که کلانشهر ارومیه در عین ناباوری به دومین شهر پر ترافیک کشور تبدیل شده است و از سایر شهرهایی که به لحاظ مساحت از این شهر بزرگتر هستند پیشی گرفته است.
یکی از دلایل افزایش خودرو در شهر ارومیه نبود زیرساخت‌های مناسب شهری است چرا که اگر زمینه مناسبی برای ایجاد مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر فراهم می‌شد تردد شهروندان نیز به راحتی صورت می‌گرفت و نیازی برای استفاده از خودرو شخصی به وجود نمی‌آمد.
فراهم کردن شرایط و زمینه مناسب برای استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی تا حد زیادی می‌تواند از افزایش خودرو در سطح شهر جلوگیری کند که باید به صورت مستمر به این امر پرداخت شود.
ارومیه با توجه به اینکه در شرایط بسیار خوب جغرافیایی قرار گرفته است در فصول مختلف سال پذیرای مهمانان و مسافران زیادی از شهرهای مختلف است اما عدم تردد آسان در این شهر به امر گردشگری نیز لطمه می‌زند و باید هر چه سریع‌تر بتوان راهکارهای مناسبی برای تسهیل ترددو ترافیک در این شهر را بررسی و ساماندهی کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید