19:19|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 آبان 1398 - 09:41
کد خبر: 13169
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

احتمال سرمازدگی در آذربایجان‌غربی محسوس نیست

با توجه به اینکه در ساعات شبانه هوای استان به صورت پوشش ابری است این امر باعث شده تا تغییرات دمایی محسوسی رخ ندهد و فعلا سرما‌زدگی محصولات کشاورزی را تهدید نمی‌کند.
احتمال سرمازدگی در آذربایجان‌غربی محسوس نیست

یاسر اشتاد، کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: روز گذشته از برخی مناطق استان بارندگی گزارش شده و شهرستان سردشت تا به این لحظه با 8 میلی‌متر بارش بیشترین بارش را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: طبق نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی تا اواسط هفته جاری شاهد بارش‌های پراکنده در اکثر مناطق استان خواهیم بود و ناپایداری جوی همچنان ادامه دارد.
اشتاد گفت: روز شنبه 4 آبان ماه احتمال افزایش فعالیت سامانه بارشی وجود دارد اما از روز یکشنبه 5 آبان ماه فعالیت سامانه بارشی تضعیف می‌شود.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در ساعات شبانه هوای استان به صورت پوشش ابری است این امر باعث شده تا تغییرات دمایی محسوسی رخ ندهد و در حال حاضر سرما‌زدگی محصولات کشاورزی را تهدید نمی‌کند و احتمال سرما‌زدگی بسیار کم است.
این مسئول ادامه داد: برای هفته جاری تغییرات محسوس دمایی پیش‌بینی نمی‌شود و تا اواخر هفته به صورت تدریجی دمای هوا 3 الی 4 درجه کاهش می‌یابد.
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: دمای هوای ارومیه ما بین 7 و 18 درجه اعلام شده و همچنین شهرستان پلدشت با 23 درجه گرم‌ترین شهر استان و چالدران با صفر درجه سردترین شهر استان گزارش شده است. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید