16:57|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 آبان 1398 - 13:42
کد خبر: 13176
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

تمام اتوبوس‌های اربعین به استان بازگشتند

تمام اتوبوس‌های اربعین به دلیل اینکه زمان طرح تا 3 آبان ماه بود به استان بازگشتند و در اربعین سال جاری ۳۶ هزار و ۱۸۲ دستگاه در اختیار زائران امام حسین(ع) قرار گرفته بود.
تمام اتوبوس‌های اربعین به استان بازگشتند

ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌‍‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رابطه با برگشت اتوبوس‌ها اعزامی برای حمل و نقل زائرین اربعین اظهار کرد: طرح حمل و نقل زائرین اربعین تا سوم آبان ماه ادامه داشت و بیشتر زائرین برگشته‌اند.

وی با بیان اینکه متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین امسال بیشتر از سال گذشته بود خاطر نشان کرد: از هفدهم مهر ماه با توجه به اینکه متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین زیاد بود طرح جا به جایی زائران اربعین حسینی آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌‍‌غربی گفت: فروش بلیت‌ها، یک هفته قبل از ثبت نام اربعین آغاز شده بود و نزدیک به ۴۹ هزار نفر، ثبت نام کرده بودند.

شکری با اشاره به اینکه تا سوم آبان ماه همکاران ما در پایانه‌های مسافربری مستقر بودند عنوان کرد: همکاران در پایانه‌های مسافربری ارومیه و شهرستان‌های بزرگ و همچنین در پایانه‌های تهران و کرمانشاه مستقر بودند تا راهنما و پاسخگوی نیازهای زائران باشند.

وی در رابطه با اتوبوس‌هایی که در اختیار زائران قرار گرفته بود افزود: از 26 تا 29 مهرماه تمامی ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان که ۳۶ هزار و ۱۸۲ دستگاه بود در اختیار زائران قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌‍‌غربی گفت: برای تسهیل در جابجایی زائران خودمان نیز در مرکز مدیریت راه  مستقر بودیم و تا امروز هیچ مشکلی اتفاق نیفتاده و همه زائران به راحتی جابجا شدند.

شکری با بیان اینکه قبل از این طرح تعدادی دستگاه برای ایجاد پارکینگ در مرز خسروی اعزام کردیم ادامه داد: همچنین برای موکب‌هایی که در راه در عراق حضور داشتند تعداد ۵۹ دستگاه اختصاص داده شد.

وی افزود:دستگاه‌های اختصاص یافته برای جابجایی اقلام اختصاص داده شده بود زیرا امسال تعداد زائران چند برابر سال‌های گذشته بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌‍‌غربی عنوان کرد: خوشبختانه در بین دستگاه‌های آذربایجان‌غربی در موقع حمل زائر تصادفی رخ نداده ولی یک دستگاه اتوبوس بدون زائر در مرز مهران بود که به صورت جراحی خسارتی بود فقط خود راننده مجروح و اتوبوس خسارت دیده بود که به سرعت حل و فصل شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید