17:58|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آبان 1398 - 11:24
کد خبر: 13196
یادداشت:

هفته‌های فرهنگی فرصتی برای معرفی شاخص‌های آذربایجان‌غربی

هفته فرهنگی آذربایجان‌غربی که قرار بود آبان ماه جاری در ارزروم ترکیه برگزار شود به تعویق افتاده، فرصتی که می‌تواند به معرفی شاخص‌های استان در بعد بین‌الملل تبدیل شود.
هفته‌های فرهنگی فرصتی برای معرفی شاخص‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، هفته فرهنگی آذربایجان غربی چند سالی است که با هدف معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی، تجاری و اقتصادی استان در شهرهای ترکیه برگزار می‌شود.

هم‌مرز بودن آذربایجان‌غربی با چند کشور باعث شده فرصت خوبی را برای این استان فراهم شود تا از ظرفیت مرزها به عنوان یک فرصت برای گسترش روابط فرهنگی و تجاری خود استفاده کرده و از این مسیر بتواند روند توسعه خود را شتاب بخشد البته این امر زمانی محقق می‌شود که این مهم مانند بسیاری از فرصت‌های توسعه استان به هدر نرود.

امسال نیز قرار بود به سیاق سال‌های گذشته هفته فرهنگی آذربایجان غربی اوایل آبان ماه در شهر ارزروم  ترکیه برگزار شود که علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان از به تعویق افتادن زمان برگزاری این رویداد فرهنگی خبر داد و البته ذکر کرد که زمان برگزاری آن به زودی اعلام می‌شود.

یکی از اهداف برگزاری هفته فرهنگی استان در چند سال اخیر در شهرهای مختلف ترکیه افزایش سطح تعاملات اجتماعی و فرهنگی میان دو ملت عنوان شده است، اما حال این سوال مطرح می‌شود که آذربایجان غربی برای استفاده بهتر از این فرصت چه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات عملی انجام داده است تا دستاوردهای فرهنگی استان و کشور برای ملت های همسایه بیشتر معرفی شود.

نکته قابل تامل آنجاست که اگر متولیان بخش فرهنگی جامعه در برخی از رودیدادها و وقایع فرهنگی غفلت و تعللی انجام دهند بدون شک کشورهای دیگر از این غفلت به نفع خود بهره برده و رویدادهای فرهنگی و فاخر استان را به نام خود ثبت خواهند کرد، اتفاقی که سالهای پیش نیز در رابطه با موضوعات فرهنگی استان افتاده و برخی از مفاخر آذربایجان بی سرو صدا به نام کشورهای همسایه به ثبت رسیده است.

یکی از برنامه‌هایی که به گفته مسئولان استانی قرار است در هفته فرهنگی آذربایجان غربی در ارزروم ترکیه پیگیری شود، دائمی شدن طرح خواهرخواندگی ارومیه و ارزروم است البته گفتنی است که پیش از این شهرهای ارومیه و ارزروم، سلماس با وان، ارومیه با ترابوزان، خوی با قونیه، ماکو با اگری در ترکیه قرارداد خواهر خواندگی داشتند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید