20:12|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آبان 1398 - 12:00
کد خبر: 13222
باریش گزارش می‌دهد:

بلاتکلیفی گریبان تقاطع غیرهمسطح آذربایجان را هم گرفت

تقاطع غیر همسطح آذربایجان که قرار بود کلاف پیچیده ترافیک شهری را در ارومیه بازکند، فعلا درگیر بلاتکلیفی وعده‌های افتتاخ شده است.
بلاتکلیفی گریبان تقاطع غیرهمسطح آذربایجان را هم گرفت

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تقاطع غیرهمسطح آذربایجان‌ بیش از 7 سال است که با هدف کاهش ترافیک، در ورودی شهر ارومیه از سمت جاده مهاباد کلنگ‌زنی شده است.
با وجود اینکه احداث تقاطع غیرهمسطح آذربایجان‌ با هدف کاهش ترافیک شهری انجام شده اما بعد از گذشت بیش از 7 سال این عملیات به اتمام نرسیده و به تعویق افتادن بهره‌برداری از این طرح باعث شده تا خود به یکی از معضلات بزرگ ترافیکی در سطح شهر ارومیه تبدیل شود.
مسئولان شهری در مناسبت‌های مختلف در طول سال وعده افتتاح و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح را رسانه‌ای کردند اما در حال حاضر که پاییز سال 98 نیز به نیمه‌های خود رسیده است این طرح همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و خبری از افتتاح رسمی آن وجود ندارد.
پل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در خرداد ماه 98 افتتاح می‌شود
حسین پناهی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: با توجه به بودجه اختصاص‌یافته به بخش عمرانی آذربایجان غربی و تأمین میزان قابل‌توجهی از اعتبار مورد نیاز برای پروژه تقاطع غیرهم‌سطح آذربایجان این پروژه به زودی افتتاح می‌شود.
وی افزود: مهندس عمرانی این پروژه در رابطه با اتمام پل اطلاع داده است که در 2 خردادماه امسال این پروژه به بهره‌برداری کامل می‌رسد.
فاز B3 تقاطع غیرهمسطح آذربایجان تا شهریور به بهره‌برداری می‌رسد
کاظم زوار، معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، در مورد آخرین وضعیت تقاطع غیر همسطح آذربایجان اظهارکرد: هم‌اکنون فاز B3 تقاطع غیر همسطح آذربایجان از طرف خیابان والفجر به سمت جاده مهاباد 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل اینکه پیمانکار این پروژه با مشکلات مالی رو به رو شده و از این رو روند اجرای این عملیلات به کندی در حال اجرا است.
وی افزود: به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی، بهره‌برداری از این فاز در حال حاضر غیر قابل پیش‌بینی است و امیدواریم با تلاش‌های مستمر فاز B3 تا اواخر شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه در پایان افزود: پیشبینی می‌شود بعد از اتمام و به بهرهبرداری رسیدن پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان 80 تا 85 درصد از بار ترافیک کاسته شود.
بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در نیمه دوم سال‌جاری
محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان یکی از بزرگترین طرح‌های سطح شهر ارومیه است که در حال حاضر هیچ‌گونه مشکل مالی در راستای اجرای عملیات ساخت این طرح وجود ندارد.
وی افزود: طول هر پارت تقاطع غیرهم سطح آذربایجان 80 متر است که  اجرای هر پارت 45 روز زمان برده است.
حضرت‌پور گفت: با توجه به اینکه اجرای عملیات تقاطع غیر هم سطح آذربایجان در دست پیمانکار است پیمانکاران این طرح، تعهد دادند که تا پایان شهریور ماه سال جاری عرشه تقاطع را تحویل دهند.
شهردار ارومیه عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته مقرر شده است که بعد از اتمام عرشه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان دیگر کارهای آن در مدت زمان 20 روز الی یک ماه انجام شود تا بتوانیم به طور کامل این طرح را افتتاح کنیم و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.
وعده‌های افتتاح رسمی و کامل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و هر بار که مسئولان وعده افتتاح آن را دادند متاسفانه نتیجه وعده‌ها به ثمر ننشسته است.
این تنها طرح تقاطع غیرهمسطح آذربایجان نیست که بعد از گذشت چند سال همچنان در انتظار افتتاح رسمی مانده است و متاسفانه اکثر طرح‌هایی که ایجاد می‌شود بعد از گذشته نزدیک به یک دهه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و این ضعف بزرگی در شهر به شمار می‌رود.
در برخی از ساعات شبانه روز، ترافیک در اطراف تقاطع غیر همسطح آذربایجان به شدت افزایش می‌یابد و باعث بروز تصادف می‌شود، شهروندان ارومیه‌ای از به تعویق افتادن افتتاح این طرح بسیار گلایه‌مند و خواستار افتتاح هر چه سریع‌تر تقاطع غیر همسطح آذربایجان هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید