17:45|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آبان 1398 - 12:04
کد خبر: 13263
مدیر عامل سازمان آرامستان‌های ارومیه عنوان کرد:

دلایل ارائه شده برای مرگ‌و‌میرها شفاف نیست

خانواده‌ها در بیشتر مواقع خواستار پنهان ماندن دلیل فوت بستگان خود می‌شوند و به این علت، دلیل اصلی ارائه شده برای مرگ‌و‌میرها شفاف و صحیح نیست.
آمارهای داده شده از مرگ و میر شفاف نیست

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، امیرعباس عابدینی، مدیر عامل سازمان آرامستان‌های ارومیه در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با آمار فوت‌شدگان اظهار کرد: 300 نفر در هر ماه فوت و در آرامستان‌‌های ارومیه دفن می‌شوند.

وی در ادامه افزود: یک‌هزار و 110 نفر مرد، نفر 786 زن و 117 نفر کودک در سال جاری فوت کردند.

این مقام مسئول با اشاره به دلایل فوت‌شدگان گفت: بیماری‌های قلبی، سرطان و بیماری‌های داخلی به ترتیب دلیل بیشترین مرگ و میر‌ها را بودند.

عابدینی با توجه به آمار خودکشی در ۷ماهه اول سال جاری خاطر نشان کرد: در 7 ماهه اول سال‌جاری 42 نفر مرد و 11 نفر زن خودکشی کردند و همچنین در اثر تصادفات جاده‌ای 73 مرد و 25 زن در ارومیه فوت کردند.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های ارومیه با بیان اینکه 9 مرد و 1 زن در اثر اعتیاد جان خود را از دست دادند اعلام کرد: آمارهایی که در اثر اعتیاد داده می‌شود صحیح نیست زیرا خانواده‌ها خواستار پنهان ماندن آن هستند.

عابدینی در ادامه گفت: 101 سقط جنین هم از آمار نادرستی است که به دست ما رسیده زیرا سقط‌هایی هم انجام می‌شود که اصلا در پزشکی قانونی ثبت نمی‌شود.

وی افزود: بیشترین سن فوت شدگان 55 سال به بالا است.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های ارومیه در ادامه بیان کرد: نزدیک به 10 هکتار از اراضی ملی که در اختیار و در حال قطعه‌سازی و خیابان سازی و جدول‌کشی برای توسعه آرامستان هستیم.

عابدینی با اشاره به ساخت آرامگاه مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی اظهار کرد: گنبد آرامگاه مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی با ۶۰متر مربع در حال ساخت است.

این مقام مسئول در رابطه با ظرفیت آرامستان برای مواقع ضروری گفت: نزدیک به 3هزار نفر گنجایش برای مواقع ضروری داریم.

عابدینی با اشاره به قیمت قبرها و بازار سیاه بیان کرد: 700 هزارتومان کم ترین قیمت و 6 میلیون تومان بالاترین قیمت قبرها و بازار سیاهی در فروش قبرها وجود ندارد زیرا برای هرکدملی یک قبر داده می‌شود و آن را تنها می‌تواند باید با اطلاع مسئولین به خانواده درجه یک اهدا کند و نام نفر اول را از لیست پاک شود درغیر این صورت قبری برای باردوم به نفر اول فروخته نمی‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید