20:13|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آبان 1398 - 08:54
کد خبر: 13270
کارشناس سازمان هواشناسی آآذربایجان غربی در گفت و گو با باریش:

هوا برای گروه‌های سنی حساس مناسب نیست

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی آذربایجان غربی در چند روز آینده افزایش غلظت آلاینده‌های جوی باعث می‌شود تا هوا برای گروه‌های سنی حساس مناسب نباشد.
هوا برای گروه‌های سنی حساس مناسب نیست

یاسر اشتاد، کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در مورد آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: هوای اکثر مناطق آذربایجان‌غربی آرام و پدیده خاصی پیش‌بینی نمی‌شود همچنین روند پایداری هوا تا اواخر هفته جاری ادامه دارد و خبری از بارندگی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه برای چند روز آینده مه صبحگاهی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در سطح استان پیش‌بینی می‌شود تصریح کرد: غلظت آلاینده‌های جوی به دلیل سکون و عدم گردش هوا به وجود می‌آید.
اشتاد گفت: این پدیده بیشتر در شهرهای پر جمعیت مشاهده خواهد شد و بروز آن کیفیت هوا را کاهش می‌دهد همچنین توصیه می‌شود برای افرادی که ناراحتی قلبی و تنفسی دارند در چند روز آینده در سطح شهر تردد نکنند.
وی در ادامه به وضعیت دمایی آب و هوا نیز اشاره و تصریح کرد: برای چند روز آینده تغییرات دمایی خاصی در استان پیش‌بینی نمی‌شود اما از اواخر هفته جاری به صورت نسبی 3 الی 4 درجه از دمای هوا کاسته می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طبق آمار هواشناسی آذربایجان‌غربی، در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه در گرم‌ترین ساعات 18 درجه بالای صفر و در سردترین ساعات 1 درجه ثبت شده و در سطح استان نیز شهرستان پلدشت با 19 درجه بالای صفر گرم‌ترین و میاندوآب و تکاب با 4 درجه زیر صفر سردترین شهر استان  گزارش شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید