04:22|پنجشنبه, شهریور 29 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1398 - 11:10
کد خبر: 14036
یادداشت:

منافع شخصی را با سلامتی مردم معامله نکنید

متاسفانه در ایامی که همه بسیج شده و برای مقابله با ویروس کرونا در تلاش هستند برخی نیز منافع شخصی خود را با سلامتی مردم معامله و اقدام به سودجویی‌های مختلف می‌کنند.
منافع شخصی را با سلامتی مردم معامله نکنید

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در روزهای پایانی سال 98 شیوع ویروس کرونا چالش جدی و مهم را در حوزه سلامت به وجود آورده است و برخی از مردم در تلاش برای مقابله با این ویروس و برخی دیگر اهمیتی به آن نمی‌دهند.
در این میان برخی از افراد از شیوع ویروس کرونا به نفع منافع شخصی خود سوءاستفاده کرده و اقدام به شایعه پراکنی‌های هولناک و ترس مردم می‌کنند.
همه ما می‌دانیم که ترس و شایعه در شرایط کنونی خطرناک‌تر از خود ویروس کرونا است و مردم بیش از گذشته نیاز به آرامش و امنیت روانی دارند.
طراحی برنامه‌های مختلف و ارائه اطلاعات نادرست از سوی افراد ناآگاه و سودجو نیز در شرایط کنونی بازار داغی دارد و به مردم توصیه می‌شود در مواجهه با این موارد با هشیاری بیشتری برخورد کنند. 
سرهنگ نصرتی، رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی در مورد کلاهبرداری‌های اینترنتی اظهار کرد: با بررسی کارشناسان  پلیس فتا اخیراً برخی از افراد سودجو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مرتبط با ویروس کرونا سعی در ترغیب افراد به نصب نرم افزارهای تلفن همراه آلوده با عناوینی همچون اقدامات ایمنی برای مقابله با کرونا می‌نمایند که لازم است کاربران فضای مجازی از نصب این گونه برنامه ها اکیدا خودداری نمایند.
وی گفت: رصد و پایش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در خصوص نشر و بازنشر هرگونه شایعه، اخبار جعلی و تنش زا در خصوص ویروس کرونا و هرگونه حرکت و اقدام برهم زننده آرامش و امنیت روانی جامعه در دستور کار ویژه کارشناسان این پلیس قرار داشته و در صورت مشاهده برابر قانون با عوامل این گونه اقدامات برخورد قضایی لازم صورت خواهد گرفت. 
رئیس پلیس فتا به شهروندان  تاکید کرد که اخبار و شایعات در بستر فضای مجازی و بالاخص در شبکه‌های اجتماعی با موضوع بیماری کرونا توجه نکرده و اخبار و اطلاعیه‌های موثق را از منابع رسمی کشور و سایت وزارت بهداشت دریافت کنند و در صورت مشاهده هرگونه مواردی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به این پلیس اطلاع دهند.
این روزها حوزه سلامت شرایط سخت و حساسی را تجربه می‌کند و امید است تا مردم و مسئولین بیشتر با یکدیگر همکاری کرده و هر کدام در جایگاهی که دارند بتوانند با ویروس کرونا مقابله و آن را کنترل کنند.
آگاهی بیشتر مردم و رعایت موارد بهداشتی و عدم حضور غیر ضروری در بیرون از خانه غلبه بر ویروس کرونا را افزایش می‌دهد تا این روزهای سخت نیز بگذرد و مردم با آرامش خاطر بیشتری به کار و تلاش بپردازند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید