06:18|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اردیبهشت 1399 - 11:56
کد خبر: 14216
یادداشت:

سکوت مبهم آموزش و پرورش در مقابل بازگشایی مدارس روستایی

براساس گزارش‌های مختلف مدارس در برخی روستاهای آذربایجان‌غربی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و این در حالیست که آموزش و پرورش سکوت مبهمی در برابر این عمل پیش گرفته است.
سکوت مبهم آموزش و پرورش در مقابل بازگشایی مدارس روستایی

سرویس اجتماعی باریش نیوز, طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مدارس سراسر کشورتعطیل هستند و هیچ مقام مسئولی تا کنون بازگشایی مدارس را بطور رسمی اعلام نکرده، اما در آذربایجان‌غربی علیرغم این رویکرد ستاد ملی مدارس بازگشایی شده‌اند و مسئولان در قبال واکنش رسانه‌های مختلف تا لحظه نگارش این پیام سکوت کرده‌اند و هیچ مطلبی در خصوص آن از سوی نهاد مربوطه جهت شفاف‌سازی موضوع ارائه نشده است.

اما مسئولین قطعا می‌دانند که این اقدام می‌تواند تبعات بسیاربدی بر دوش جامعه داشته باشد و روستاها را تحت تاثیر بگذارد و یکی از عوامل شیوع کرونا مناطق روستایی شوند.

شاید توجیه برخی مسئولان این باشد که چنین اقدامی روستاهایی انجام گرفته که دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند و صرفا به دلیل آموزش تحصیلی این کارانجام شده است که توجیهی غیرقابل قبول است و در چنین شرایطی که روند مبتلایان به بیماری کرونا در استان صعودی است نباید با برخی توجیهات سرپوش براین اقدام نهاد و اگر استثایی در بازگشایی مدارس روستایی وجود دارد بهتر است اعلام شود.

علاوه براینکه برای دانش آموزان, به ویژه در مقطع ابتدایی آموزش  فاصله‌گذاری اجتماعی برای آنها بسیار سخت است, به لحاظ روحی نباید کودکان را در این مقطع سنی خیلی گرفتار آشنایی با این بیماری کرد چرا که می‌تواند بر روی کودک اثرات منفی نیز برجای گذارد که این مسئله را متخصصان در نهاد متولی باید قبل از این اقدام بررسی می‌کردند.

اکنون چند سوال مطرح می‌شود باید دید پاسخ آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در برابر این موضوع چیست؟ آیا این تصمیم در ستاد استانی مبارزه با کرونا تصمیم گیری شده است که اگر جواب بله است، چرا تا کنون در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته و این تصمیم‌گیری بر چه اساسی صورت گرفته؟ آیا مسئولین در ستاد استانی مبارزه باکرونا سلامت جان دانش‌آموزان آموزان روستایی را تضمین می‌کنند؟

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید