07:10|دوشنبه, مهر 30 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مرداد 1399 - 11:32
کد خبر: 14765

تلخ و شیرینی زندگی در مسکن‌های مهر ارومیه

مسکن مهر اگرچه از رنج اجاره خانه‌های نجومی کاسته است اما مشکل نبود امکانات رفاهی و زیرساختی همچنان شیرینی خانه‌دار شدن را برای ساکنین آن تلخ کرده و انگار گوش بدهکاری هم برای شنیدن گلایه‌های مردم در این رابطه وجود ندارد.
تلخ و شیرینی زندگی در مسکن‌های مهر ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مسکن‌های مهر قرار بود مرهمی باشد بر پایان درد مستاجران تا هزاران خانواده بدون مسکن با درآمد متوسط پس از سالها با صاحب خانه شوند هر چند این خانه نقلی و جمع و جور باشد.

اما از همان ابتدای اجرای این طرح ملی، چالش‌های فراوانی بر سر راه مسکن های مهر ایجاد شد از ساخت مسکن به صورت آپارتمان های فله‌ای در خارج از محدوده شهر گرفته تا نبود امکانات رفاهی مناسب در شهرک های ایجاد شده و خلف وعده تعاونی ها در تحویل به موقع واحدها!.

مسکن‌های مهر آذربایجان غربی به ویژه در مرکز استان نیز با چالش‌های مشابه روبرو بود، برخی از متقاضیان این واحدها پس از گذشت سالها هنوز دستشان از رسیدن به کلید آپارتمانشان کوتاه است و هنوز چشم انتظار تکمیل و تحویل واحدهایی هستند که معلوم نیست چرا سرنوشتشان به ناکجا آباد  کشیده شده است.

جدای از همه مشکلات در تحویل مسکن های مهر به متقاضیان، کسانی که خانه هایشان را تحویل گرفتند هم با نوع دیگری از مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و مهم ترین آنها نبود امکانات رفاهی و اولیه زندگی در برخی از واحدهای تحویلی است.

مسکن های مهر ولیعصر و شهرک گلمان و قسمتی از گلشهر ارومیه با گذشت چندین سال از تحویل به مشتریان و سکونت هزاران خانواده در این واحدها هنوز راه دسترسی مناسبی ندارند و در فصول بارندگی سال رفت و آمد ساکنین این مناطق بیشتر با چالش روبرو می شود.

خارج از محدوده بودن واحدهای مسکن مهر در ارومیه دسترسی ساکنین آن را از برخی خدمات مانند خدمات درمانی و شهری را با سختی های بسیاری روبرو کرده است تا جایی که خانواده ای اگر وسیله ای نقلیه شخصی نداشته باشد برای انجام جزئی ترین امور خود باید ماهانه صدها هزار تومان بابت رفت و آمد هزینه کند.

مسکن مهر برای ساکنین این واحدها گرچه واقعیت تلخ اجاره خانه های نجومی را کمی تسکین داده است اما مشکل نبود امکانات زیرساختی همچنان شیرینی خانه‌دار شدن را برای ساکنین تلخ کرده و متاسفانه گوش بدهکاری هم برای شنیدن گلایه‌های مردم در این رابطه وجود ندارد هر بار رفع این مشکلات از سازمانی به سازمانی دیگر ارجاع داده می‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید