04:12|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1399 - 11:10
کد خبر: 14891
یادداشت:

اعتماد به جوانان نیروی محرک توسعه در آذربایجان‌غربی

اعتماد به قشر جوان و استفاده از توانمندی آنان نقش بسزایی می‌تواند در کاهش آمار بیکاری و توسعه اقتصادی داشته باشد.
اعتماد به جوانان نیروی محرک توسعه در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در شرایط کنونی اوضاع نابسامان اقتصادی، وضعیت معیشتی اقشار ضعیف و کم در آمد جامعه را با چالش جدی مواجه کرده و در این میان  نبود شغل و درآمد متناسب با هزینه‌های زندگی بر شدت مشکلات مردم افزوده است.

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازیم مشاهده خواهیم کرد که تقریبا در هر خانواده‌ای یک جوان جویای کار وجود دارد جوانانی که خود را به این در و آن در می‌زنند تا بتوانند شغل مناسبی در مقابل هزینه‌های سرسام آور زندگی پیدا کنند تا زندگی خود و خانواده خود را سامان دهند.

 جوانان یکی از ظرفیت‌های مهم و مثبت در سطح جامعه به شمار می‌روند که در صورت حمایت از توانایی این قشر از جامعه می‌توان به کاهش آمار بیکاری و توسعه اقتصادی کمک شایانی کرد.

اما به راستی چه کسی در این شرایط نابسامان اقتصادی به فکر آینده و تأمین شغل برای جوانان است؟ 

امروزه جوانان با دغدغه و مشکلات متعددی همراه هستند که برای رفع این مشکلات نیاز است تا مسئولین همت مضاعفی داشته باشند و از توانایی قشر جوان در راستای توسعه و پیشرفت جامعه کمک بگیرند.

نبود درآمد متناسب با هزینه‌های هنگفت، افزایش سن ازدواج و نبود مسکن از جمله مشکلات جوانان در شرایط کنونی به شمار می‌رود که متاسفانه حمایت قابل توجه و ایجاد برنامه هدفمند برای رفع مشکلات جوانان از سوی مسئولین و متولیان شکل نگرفته است.

اغلب جوانانی که برای خود اشتغالی و ایجاد کارآفرینی اقدام می‌کنند با بروکراسی‌های پیچیده ادارات مواجه می‌شوند و مدت زمان رفع پیچ و خم‌های ادارای به حدی زمان بر و طولانی می‌شود که در میان مسیر انگیزه خود برای ایجاد شغل را از دست می‌دهند که این امر نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

در تمامی جوامع پیشرفته توجه به قشر جوان و فراهم سازی تسهیلات و امکانات لازم آموزشی برای آنان یک امر مهم و ضروری است و انتظار می‌رود متولیان برای اشتغال آنان  تدابیرهدفمندی بیندیشد تا با استفاده از توانمندی جوانان پیشرفت و امید به آینده در جامعه افزایش یابد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید