07:58|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 16 مهر 1399 - 09:54
کد خبر: 15145
یادداشت:

حال خوب نگین فیروزه‌ای آذربایجان

باوجود قرار گرفتن در فصل گرما و تبخیر آب در تابستان خوشبختانه امسال باتوجه به بارندگی های اخیر شاهد بهبود شرایط نسبی دریاچه ارومیه بودیم .
حال خوب نگین فیروزه‌ای آذربایجان

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، دریاچه ارومیه که تا چند سال پیش در آستانه خشک شدن کامل قرار داشت و به‌عنوان تهدید جدی محیط زیست استان‌های شمال غرب کشور مطرح بود، حالا در 2 سال اخیر با افزایش بارش‌ها جان تازه‌ای گرفته است.

 خشک شدن دریاچه ارومیه و کاهش تراز آن هرچند از اوایل دهه 1380 آغاز شده بود ولی این بحران زیست محیطی از اواخر آن دهه به عنوان یک موضوع اجتماعی و احیای آن نیز به یک مطالبه عمومی در منطقه تبدیل شد.

افزایش تراز آبی، نقطه نخست امیدواری به توسعه گردشگری دریاچه ارومیه است. در حال حاضر وضعیت آذربایجان‌غربی که بسیاری از سواحل دریاچه در آن وجود دارد، از نظر شیوع بیماری کرونا قرمز شده و بهتر است تا گردشگری در این دریاچه زیبا را به اولین فرصت پس از بهبود شرایط موکول کنیم تا ضمن جلوگیری از شیوع بیماری، از زیبایی‌های آن نیز لذت ببریم.

و در آخر اینکه مسئولان استان باید بیش از هر زمان دیگری توجه خود را به حل بحران دریاچه ارومیه مطوف نمایند تا این نگین زیبای شمال غرب کشور که زمانی یکی از مهم ترین جاذبه های این منطقه بود را از خطر نابودی نجات دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید