07:51|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مهر 1399 - 12:59
کد خبر: 15174
یادداشت:

دستفروشی در ارومیه نیازمند ساماندهی

چند سالی است که طرح ساماندهی دستفروشان در ارومیه مطرح اما اجرایی نشده است.
دستفروشی در ارومیه نیازمند ساماندهی

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، دستفروشی به لحاظ اقتصادی به فعالیت های تجاری که در واحد های تجاری رسمی که اصطلاحا مغازه خوانده میشود صورت نمیگیرد، گفته میشود.

 دستفروشی ریشه تاریخی دارد و سابقه ان به دوران پیشاسرمایه داری برمیگردد.
 
دستفروشی از موضوعات پرمنازعه محسوب میشود در این باره عده ای عقیده دارند که دسفروشی معضلی برای جامعه است و مخالف شدید دستفروشی در گوشه و کنار خیابان ها هستند . به احتمال زیاد اکثریت شاهد جمع اوری دستفروشان از خیابان ها بوده ایم در این میان کسانی هستند که به ناچار برای تامین معاش خود به شعل دستفروشی در حاشیه خیابان ها روی می اورند.

میتوان گفت کالاهایی که دستفروشان ارائه میکنند بنجل است این در حالی است که تقاضا برای این اجناس بنجل وجود دارند . با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه میتوان گفت که اقشاری هستند که جز قشر ضعیف جامعه محسوب میشوند و توان خرید انها فقط این اجناس بنجل می باشد.

دستفروشی حاصل جمعیت بیکار و فقر و تبعیض در شهر هستند درواقع دستفروشان ، فروشندگان کم سرمایه ای هستند که بدلیل وضعیت اقتصادی مجبور به این کار هستند.

برای حل این مشکل امیدواریم مسئولین و متولیان امر به منظور بالا بردن امکان دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ایرانی به بازار مصرف و ایجاد امنیت برای فروشندگان کم سرمایه با استفاده از زمین های متعلق به خود ، مکان مناسبی برای عرضه کالاهای تولید داخل اماده کنند .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید