05:56|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آبان 1399 - 12:12
کد خبر: 15301
یادداشت:

پرسه زدن مبتلایان به کرونا در شهر / خطری که جدی گرفته نمی شود

یکی از نگرانی‌‌ها و شاید دلیل اصلی ناتوانی در ریشه‌کن کردن ویروس کرونا در شهرها، پرسه ناقلان بدون علائم کرونا در سطح شهر است و به گفته متخصصان بیماری‌های عفونی افراد بیمار که علائم ظاهری کرونا را ندارند می‌توانند در روز، این ویروس را به دو تا چهار نفر منتقل کنند. بسیاری دیگر نیز این افراد ناقل ویروس کووید-۱۹ را به بمب‌های متحرک تشبیه کرده‌اند که می‌توانند در طول یک ماه حدود حداقل ۱۰۰ نفر را مبتلا نمایند.
پرسه زدن مبتلایان به کرونا در شهر / خطری که جدی گرفته نمی شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، به گفته بسیاری از متخصصان بیماری‌های عفونی۸۰ درصد مبتلایان به کرونا یا بدون علامت هستند و یا علامت خفیفی دارند، این افراد از نظر انتقال دادن بیماری به سایرین بسیار نگران کننده هستند؛ زیرا از آنجایی که فاقد علامت هستند با دیگران ارتباط برقرار کرده و یا از منزل خارج می‌شوند و این موضوع می‌تواند تهدیدی برای دیگران باشد.
معمولا دوره نهفتگی ویروس کرونا از دو تا 14 روز است یعنی ممکن است فردی مبتلا به کرونا شده باشد، اما در دوره نهفتگی باشد و 14 روز بعد علائم به سراغش بیاید و ممکن است فردی که مبتلا به ویروس کرونا شده است 2 تا 14 روز هیچ علائمی از این ویروس نداشته باشد. فرد مبتلا به بیماری ممکن است علایم متفاوتی داشته باشد و ممکن است حامل بیماری و بدون علامت باشد؛ بنابراین بسیاری از افرادی که در محیط‌های شلوغ نظیر بازار، مراکز خرید، ناوگان‌های حمل و نقل عمومی و خیابان‌ها حضور دارند ممکن است آلوده و حامل ویروس بدون علامت باشند. پس لازم و ضروری است افرادی که کوچکترین علائمی از بیماری کرونا دارند حتما قرنطینه شوند.
از سوی دیگر بسیاری از بیماران که تا حدی وضعیت جسمانی آنها بهبود پیدا می‌کند، قرنطینه خانگی را می‌شکنند و برای خرید به خیابان‌ها می‌روند. استان آذربایجان غربی که این روزها در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد، بسیاری از موارد ابتلا، به دلیل پرسه ناقلان بدون علائم ، بدون دستکش و ماسک در سطح شهر و شکستن قرنطینه مبتلایان بیمار است. متاسفانه در شهرهای این استان، بخصوص ارومیه ، صدها نفر بیمار اما بدون علائم کرونا مانند یک بمب ساعتی در شهر رفت و آمد می‌کنند و کسی آنها را کنترل نمی‌کند.
اگر می‌خواهیم که کرونا را در کشور کنترل کنیم باید افرادی که به کرونا مبتلا و در منزل قرنطینه می‌شوند را حمایت نماییم، برخی از آنها به قرنطینه و درمان در منزل پایبند نیستند و برای تهیه اقلام خوراکی به خیابان‌ها می‌‌آیند و دیگران را مبتلا می‌کنند. باید برای قرنطینه بیماران در منزل شرایط ویژه‌ای در نظر گرفت و وزارت بهداشت اقداماتی جهت تامین اقلام خوراکی آنها داشته باشد، چون آنها برای سیر کردن شکم‌شان مجبورند به مغازه‌ها مراجعه کنند. 
در پایان، لازم و ضروری است افرادی که ناقل بیماری هستند و از بیماری خود اطلاع دارند قرنطینه خانگی خود را تا بهبود کامل بیماری رعایت نمایند، چرا شکستن قرنطینه افراد مبتلا یعنی بازی با جان  مردم .

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید