12:51|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آذر 1399 - 12:56
کد خبر: 15386
یادداشت:

آوار بیکاری و کرونا بر سر کارگران/آوارگی کارگران تا کی ادامه دارد؟

با گسترش بیماری کرونا در استان کارگران، جزو اقشار کم درآمدی هستند که فشارهای زیاد اقتصادی ناشی از این مشکل را متحمل شده اند.
آوار بیکاری و کرونا بر سر کارگران/آوارگی کارگران تا کی ادامه دارد؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی برخی از کسب و کارها و بیکار شدن اقشار مختلف جامعه شد اما در این میان کارگران غیررسمی و روزمزد که مشمول استفاده از مزایای قانون کار و بیمه بیکاری نیستند، در تیررس اثرگذاری اقتصادی و ویرانگری این ویروس نوظهور قرار دارند.

کرونا، ویروسی که قریب ۹ ماه است که مردم آذربایجان غربی با آن درگیر هستند و آمار مبتلایان به کرونا روز به روز روند افزایشی خود را طی میکند. 

متاسفانه با شیوع این ویروس وضعیت اقتصادی بیش از پیش رکود داشته است 
با فرا رسیدن فصل پاییز، دوران سرمای فصل زمستان و همزمان با فراگیر شدن بحران کرونا در استان، به نظر می رسد قشر کارگر منابع درآمدی خود را از دست داده اند. از سوی دیگر به دلیل تبعات اقتصادی کرونا، تورم فراگیر و بیکاری فزاینده در فصل گرما سال یعنی در تابستان و بهار، میزان درآمد قشر کارگری از ابتدای سال جاری با کمبود و نزول شدیدی مواجه شده است.

در این شرایط برخی از کارگران از کار بیکار شده‌اند، هیچ چتر حمایتی بر سر زندگی این افراد سایه نینداخته و مشکلات جدید ناشی از ویروس کرونا به مشکلات گذشته این قشر تلاشگر  اضافه شده است.

کرونا شرایط زندگی را برای قشر کارگر بسیار سخت کرده و اگر از آنها بخواهیم در این شرایط در خانه بمانند به دلیل عدم حمایت دولت و افزایش قیمت ها و تورم از گشنگی خواهند مرد. 

به صراحت می توان گفت بسته معیشتی و وامی که از سوی دولت به منظور حمایت برای قشر ضعیف و کم درآمد پرداخت شد با توجه شرایط اقتصادی، هیچ فرقی در وضعیت معیشتی آنها نداشته است.

در پایان انتظار می رود دولت و مسئولین در این شرایط دشوار، دست مدد بر سر قشر کارگری بکشند و رسیدگی های لازم برای رفع مشکل آنان را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید