02:01|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آذر 1399 - 10:37
کد خبر: 15416
یادداشت:

اوج گرفتن ترافیک شهری در ارومیه

این روزها، ساعاتی از روز است که ترافیک به اوج خود می‌رسد مردم، رانندگان همه کلافه از این موضوع هستند و خواستار حل این موضوع می‌باشند.
اوج گرفتن ترافیک شهری در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از بزرگترین چالش‌های روزمره که تقریباً همه اقشار را درگیر خود کرده ترافیک‌های شهری است و فرد وقتی که از ترافیک خسته می‌شود و به آسمان نگاهی می‌اندازد تا حالش کمی بهتر شود متوجه آلودگی هوا می‌شود و متأثرتر می‌شود. پس به نوعی می‌توان گفت معضل ترافیک و آلودگی هوا همگانی‌ترین معضل زندگی مردم هستند که هر قشری را خواه ثروتمند و خواه فقیر درگیر خودش می‌کند.
 مساله ترافیک، مسئله ای است که مردم ارومیه هر روز با آن دست به گریبانند. روزانه چندین ساعت وقت مردم تلف، اعصاب آنان خرد و چندین تومان بنزین استان در این ترافیک سنگین هدر می‌رود. در واقع می‌توان گفت ترافیک در سطح شهر ارومیه به یک معضل لاینحل تبدیل شده است و بخش عمده مشکلات ترافیکی شهر بیش از آنچه اعتباری باشد، مشکل مدیریتی است.
ای کاش مسئولین به جای این که این قدر به فکر حل مشکلات به صورت سخت افزاری هستند کمی از دیدگاه انسانی و نرم افزاری مسائل را حل می‌کردند. مثلاً ترافیک ارومیه یک معضل پیچیده است که شاید تا سال‌ها ادامه داشته باشد و اقدامات زیادی هم در این خصوص انجام شده است اما آیا راجع به تاب‌آوری مردم ارومیه هم اقدامی شده است؟
در حال حاضر بخش عمدهای از آمد و رفت داخل شهری با خودروهای شخصی انجام می‌گیرد که تعداد بسیار زیادی از آنها خودروهای تک‌سرنشین هستند که این امر زمینه را برای افزایش ترافیک و آلودگی هوا فراهم می‌کند و ضرورت دارد برای حل این موضوع چاره‌اندیشی شود.
در پایان انتظار می‌رود مسئولین مربوطه راهکارهایی برای حل این معضل بیاندیشند و در عملی کردن آن تمام اهتمام خود را به کار گیرند تا در آینده ای نه چندان دور شاهد حل این مشکل و پیشرفت شهری باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید