23:49|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 دی 1399 - 12:08
کد خبر: 15542
یادداشت:

ازدحام و شلوغی بیش از حد بازار ارومیه در ایام کرونا

این روزها نگرانی‌ها حاکی از این است که هرچه از زمان شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و وضعیت زردی که در سطح آذربایجان غربی حاکم است، حساسیت‌ مردم کم‌تر ‌شده و در بازار تردد می‌کنند.
ازدحام و شلوغی بیش از حد بازار ارومیه در ایام کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، به رغم تذکرهایی که از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت فاصله اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دستکش در محیط‌های عمومی، اما هنوز خیلی‌ها توجهی به این مسئله ندارند و تمهیدات پیشگیرانه را نادیده می‌گیرند.

شلوغی بازار و معابر بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، حضور در دورهمی‌ها و حتی مراسم ختم، آمار مبتلایان در این آذربایجان غربی را روزانه افزایش داده که به نسبت جمعیت آماری این منطقه بسیار نگران‌کننده است.

متأسفانه با کاهش آمار مبتلایان ویروس کرونا در استان، برخی از مردم مانند گذشته به روال عادی زندگی خود بازگشتند و در بازار تردد دارد.

به نظر می‌رسد غفلت مسئولان و مردمی که به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیتی نمی‌دهند و هنوز هم ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و مسئولان هم با عدم نظارت خود بر حضور مردم در بازار، زمینه نادیده گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی را فراهم کردند و حالا باید شاهد شلوغی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها باشیم.

این روزها که آمار ها در استان کاهش یافته  و در وضعیت زرد قرار گرفته ایم بایستی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری را جدی بگیریم تا وضعیت سفیدی و روزهای بدون کرونا را در سطح استان شاهد باشیم.

در این زمینه انتظار می‌رود مسئولان و نهادهای ذیربط نیز نظارت های لازم را به اجرا درآوردند و جریمه‌هایی در این مورد برای زیر پا گذارندگان این پروتکل ها در نظر بگیرند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید