18:08|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1399 - 09:53
کد خبر: 15744
یادداشت:

ضرورت در احقاق حقوق شهروندان و انتخاب شهردار از سوی شورای شهر ارومیه

شورا مطابق با آنچه در قانون تشکیلات شوراهای اسلامی کشور تبیین شده است نهادی برای پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم و ناظر بر امور اداره‌ی شهر می‌باشد.
ضرورت در احقاق حقوق شهروندان و انتخاب شهردار از سوی شورای شهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، هدف ازتشکیل شورا خدمت به مردم است،  که در دل مردم و برای مردم باشند نه اینکه مثل مدیر کل پشت میز نشسته خبری از مردم نداشته و فقط گزارشات را دریافت کنند، باید از نزدیک با درد‌های مردم آشنا شود، چرا که اعضای شورا نمایندگان مردم هستند.

شورا باید نارسایی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و عمرانی محل انتخابیه خود را بررسی کند و راه حل به مقامات مسئول ارایه دهد.

در شهرستان ارومیه متاسفانه با توجه به استعداد‌ها و امکانات سرمایه گذاری‌های رها شده مدتی در انتخاب شهردار مناسب برای این شهر با مشکل مواجه شده است. در جریان دستگیری های اخیر شهرداری ، متاسفانه سکوت اعضای شورای شهر و بی خبری مردم از معتمدین خود را شاهد بودیم.

در ارومیه کار‌های عقب افتاده و انجام نشده زیادی وجود دارد که شورای شهر باید با پیگیری کار‌ها بخشی از مشکلات شهر را حل نماید.

انتخاب اعضای شورای شهر با رای مردم انجام می‌شود و وظیفه اعضای شورای شهر توجه به نظرات و نگاه مردم در مدیریت شهری است .مگر نه اینکه شورای شهر می‌تواند با تصویب بودجه، طرح‌ها و لوایح سرمایه گذاری در توسعه شهر سهیم باشد.

امیدواریم هدف شورای شهر رسیدگی به مشکلات مردم باشد و از آن فاصله نگیرد، انتظار مردم از شورا‌ها افزایش مشارکت عمومی، اعتمادسازی، واحقاق حقوق شهروندان از ارگان‌های دولتی و از همه مهم تر انتخاب شهرداری دلسوز و متخصص با مدیریتی مناسب است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

لطیف عینی
1399/11/18 - 15:54

دوستان زحمت کش سایت بارش شما زبان گویای مردم هستید لطفاً در حد توان از شهروندان ارومیه مشکلات مردم. را جویا و منعکس نمایید خداوند متعال از تک تک شما راضی باشه انشاالله,