08:59|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1399 - 13:11
کد خبر: 15763
یادداشت:

حسرت به دل ماندن خانواده‌ها برای خرید گوشی موبایل

افزایش قیمت موبایل باعث شده تا تقاضا برای این محصول کم شود و کسانی که وضعیت مالی متوسطی دارند توان خرید آن را نداشته باشند.
حسرت به دل ماندن خانواده‌ها برای خرید گوشی موبایل

سرویس اجتماعی باریش نیوز، گرانی انواع گوشی موبایل در بازار، موجب افت فروش این گوشی‌ها شده تا جایی که گرانی مردم را به سمت تعمیر موبایل‌های کهنه و قدیمی خود یا روی آوردن به گوشی‌های قدیمی غیر هوشمند کشانده است.

از طرفی هم به نظر می‌رسد حتی اگر آخرین مدل‌های گوشی هم در بازار موجود باشد، شرایط اقتصادی، تقاضای خرید را کم کرده است.

شاید کمتر کالایی را بتوان یافت که طی یک سال اخیر با افزایش قیمت روبه‌رو نشده باشد، با وجود این، گوشی موبایل یکی از کالاهایی است که از قافله این افزایش قیمت بی نصیب نمانده است.

با افزایش روز به روز قیمت گوشی موبایل و با شیوع ویروس کرونا و آموزش بصورت مجازی نیاز مردم به گوشی هوشمند بیش از پیش شده است.

این افزایش قیمت به حدی است که حتی با گذشت یک‌سال از آموزش مجازی باز هم عده‌ای توان خرید ندارند و ناچارند فرزندان خود را از تحصیل منع کنند.

گشت وگذاری در پاساژهای ارومیه و مراکز عرضه وتعمیر گوشی‌های تلفن همراه بیانگر آن است مردم در پشت ویترین مغازه‌ها تنها نظاره گر مدل و قیمت گوشی‌ها می‌باشند.

اکثریت مردم به دلیل عدم توان خرید، ترجیح می‌دهند موبایل های خود را تعمیر کنند ولی با این حال هزینه تعمیر نیز کمرشکن است.این در حالی است که قشر کارگر جامعه برای خرید یک گوشی موبایل بی کیفیت ناچار به پرادخت 80 درصد از حقوق خود می‌باشد.

بالا بودن قیمت موبایل می‌تواند بر دانش آموزان و دانشجویان کم درآمد تاثیرات منفی روحی و تحصیلی بگذارد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و نهادهای مربوطه نظارتی بر قیمت‌های موجود در بازار داشته باشند و اگر قادر به کاهش قیمت‌ها نیستند سعی در ثبات قیمت‌ها داشته باشند تا بلکه بتوان از این طریق زمینه‌ای را برای خرید قشر ناتوان در جامعه را مهیا کرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید