13:57|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1399 - 13:19
کد خبر: 15940
در آستانه سال نو؛

کودکان کار چشم انتظار مهربانی

در این روزهایی که همه سرگرم خریدهای نوروز و رسیدن عید هستیم، کودکانی هستند که در ایام‌ کرونا در پی تلاش درآمدی برای شاد کردن خانواده هستند، کودکانی هم هستند که آرزوهایشان را به خوشی خانواده‌هایشان ترجیح می‌دهند.
کودکان کار چشم انتظار مهربانی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در آستانه سال نو قرار داریم و اگر گذری از خیابان‌ها و بازار شهر داشته باشیم شاهد هیاهو و شلوغی خواهیم بود که شهروندان در تلاش برای خریدهای عید، لباس نو و سفره هفت‌ سین هستند.

کافیست سری به خیابان ها و معابر بزنیم تا کودکانی را ببینیم که با جعبه های دستمال کاغذی، آدامس و یا شکلات مشغول به کار هستند، برخی هم بساطی از اجناس شب عید را پهن کرده و چشم‌هایشان این سو و آن سو را نگاه می کند تا شاید یک مشتری از راه برسد و خرید کند.

کودکانی که کودکی نمی‌کنند و تنها آرزوی آن‌ها شاد کردن خانواده‌شان می‌باشد و صبح به امید کسب روزی حلال از خانه خارج و شب دیر وقت برمی‌گردند.

در حالی که کودکان ما در آسایش و رفاه کامل زندگی می‌کنند، کودکانی هم هستند که زمستان سرد را با کفش‌های پاره و لباس‌های کهنه سپری کردند و این روزهایی که همه در حال خرید لباس نو هستند، این کودکان فقط می‌توانند نظاره‌گر ویترین‌های رنگارنگ لباس‌ها و کفش‌ها باشند.

برای این کودکان، عید یا ایام عادی هیچ تفاوتی ندارد؛ زیرا آنان آرزوهایشان را زیر پا گذاشتند و در طول روز در تلاش‌اند تا پولی به دست آورند و دست پر به خانه برگردند.

با توجه به وضعیت اقتصادی و حاکمیت کرونا در جامعه، مشکلات آن‌ها چندین برابر شده است و گویا شانه‌های ضعیف آن‌ها تحمل این بار سنگین را ندارد و زیر بار بی رحمی در حال له شدن است.

اگر دقیقه‌ای پای درد و دل آن‌ها بنشینیم شاهد آرزوهای کوچکشان خواهیم بود که می‌خواهند برای سال نو برای خانواده شان لباس نو بگیرند، در واقع آن‌ها چیزی برای خود نمی‌خواهد و آرزوهای خود را به دست باد داده‌اند.

همه ما در آستانه نوروز هزینه‌هایی داریم تا بتوانیم عید نوروز را به بهترین شکل برگزاری کنیم اما می توان با کمی صرفه جویی لبخند را مهمان کودکانی کنیم که نیازمند حمایت و مهربانی هستند.

انتظار می‌رود که امسال با مساعدت نسبت به کودکان کار در دل آن‌ها عیدی به پا کنیم و امیدی در دلشان زنده کنیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید