14:02|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1400 - 11:51
کد خبر: 16061
یادداشت:

تبعیض در دورکاری نیروهای خدماتی ادارات

نیروهای خدماتی ادارات این روزها از تبعیض در دورکاری به شدت گله‌مند هستند و خواستار رسیدگی مسئولین ذیربط نسبت به این موضوع هستند.
تبعیض در دورکاری نیروهای خدماتی ادارات

سرویس اجتماعی باریش نیوز، براساس تصميمي كه ستاد استانی مديريت و مقابله با كرونا گرفته و بخشنامه‌اي كه سازمان اداري و استخدامي صادر كرده‌است، دستگاه‌ها مي‌توانند درصورتي كه زيرساخت دوركاري در آن‌ها فراهم است، از خدمات كاركنان به صورت دوركاري استفاده كنند.

طبق اعلام این بخشنامه تمام مشاغل گروه های 2، 3 و 4 تعطیل هستند و طبق آن یک سوم کارمندان در ادارات حضور پیدا می‌کنند.

از وظایف نیروهای خدماتی باز کردن به موقع اداره، آب و جارو کردن آن، گردگیری و منظم کردن میزها، رسیدگی به سیستم گرمایش آن و از این قبیل می‌باشد.

نیروهای خدماتی به آماده نبودن محیط کار به لحاظ بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا اعتراض دارند. به گفته آنان، هنوز دستور‌العملی برای نحوه‌ مواجهه با کرونا تبیین و ابلاغ نکرده است.

حاکمیت وضعیت قرمز کرونایی در آذربایجان‌غربی نیز به نگرانی آن‌ها افزوده است و طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان، آنان اظهار دارند که در این میان بزرگترین بی‌انصافی در حق آنان شده است و تکلیف خانواده آن‌ها چیسست؟

از طرفی هم نیروهای خدمانی در کنار همکاران خود کار می‌کنند اما وقتی می‌بینند ظرف چند سال اختلاف حقوق کارمندان با ایشان به چند میلیون تومان رسیده است و این اختلاف طبقاتی و نابرابری در پرداخت حقوق و مزایا به وجود آمده است، معترض شده‌اند.

به صراحت می‌توان گفت نیروهای خدماتی در وضعیت معیشتی سختی به سر می‌برند و با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه اگر یکی از افراد خانواده آنها به کرونا مبتلا شود حقوق آن‌ها کفاف هزینه‌های درمان را نمی‌دهد.

تبعیض‌هایی که در اعمال دورکاری بین نیروهای خدماتی و کارمندان اعمال می‌شود خود نیز می‌تواند عاملی برای افزایش مبتلایان به کرونا در بین نیروهای خدماتی و خانواده آن‌ها شود.

نه تنها در این مسأله بلکه در بسیاری از مسائل دیگر تنها همدردی و همدلی مسئولان بدون این که هزینه‌ای صرف شود تا حد زیادی موجب ایجاد آرامش و رضایت خاطر در بین مردم می‌شود کافی است نگاه مسئولان بالایی به مردم نگاه از بالا به پایین نبوده و مسئولان خود را خادمان مردم بدانند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذیربط در جهت رفع این تبعیض‌ها دستورالعمل‌هایی را اعمال کنند تا بیش از این شاهد ضایع شدن این قشر از جامعه نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مهدی
1400/01/22 - 09:00

باسلام وممنون از لطف شما از شما خواهشمندم که به صورت جدی وپیگری صدای ما قشر ضعیف خدماتی ادارات راکه همیشه درشرایط سخت همیشه خط اول ولی درحقوق ومزایا اخرین نفر هستیم به گوش مسیولان برسونیددرست هیچ وقت نرسیدن ونخواهند رسید