05:31|پنجشنبه, شهریور 29 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت 1400 - 09:42
کد خبر: 16136
وضعیت نامناسب آموزش آنلاین؛

وعده‌هایی که با گذشت یکسال همچنان در حد شعار باقی مانده‌اند!

دانشجویان معتقدند که آموزش مجازی مشکلاتی برای آن‌ها دارد و متاسفانه وعده‌هایی که در این باره از سوی مسئولین مربوطه داده شده با گذشت یکسال همچنان در حد یک شعار باقی مانده است.
وعده‌هایی که با گذشت یکسال همچنان در حد شعار باقی مانده‌اند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیش از یکسال است که با گسترش شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، شیوه آموزش مجازی جایگزین کلاس‌های حضوری دانشجویان شد که پس از گذشت یکسال آنچنان که باید موثر و راضی کننده نیست.

هرچند که در ابتدای راه برخی دانشگاه‌ها آموزش آنلاین را جدی نگرفتند و در اعلام برگزاری کلاس‌های مجازی ساکت ماندند، اما با گذشت زمان و استمرار تعطیلی کلاس‌های حضوری، به خود آمدند.

متاسفانه در پی مشکلات آموزش مجازی صدای اعتراض دانشجویان تعداد زیادی از دانشگاه‌ها برای استفاده از کلاس‌های آنلاین درآمده است.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی دانشجویان آن‌ها اظهار می‌کنند کیفیت برگزاری کلاس‌ها بسیار ضعیف است تا حدی که برخی دانشجویان قادر به شرکت در کلاس‌ها نیستند، حتی در برخی موارد هم خود اساتید نحوه استفاده از کلاس‌ها را نمی‌دانند.

در کل می‌توان گفت تا کنون بسترسازی مناسبی به وجود نیامده و کلاس‌ها با کمترین کیفیت و در نتیجه بازدهی بسیار پایینی درحال برگزاری است.

از مشکلات دیگری که همچنان گریبان‌گیر دانشجویان می‌باشد، سرعت پایین اینترنت می‌باشد که دانشجویان بی‌شماری از ضعف سرعت اینترنت و ناتوانی در بهره‌گیری کامل و دقیق از کلاس‌ها گلایه‌مند هستند.

همچنین برخی دانشجویان نقاط مختلف آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت و به دلیل عدم توان مالی، به رایانه دسترسی ندارند و در این خصوص تنها باید از گوشی همراه استفاده کنند که به تبع نمی‌تواند مفید واقع شود.

در مقابل مسئله فوق‌الذکر هستند اساتیدی که در ایام کرونا بجای اینکه شرایط و موقعیت دانشجو را در نظر بگیرند با سخت گیری‌های بی‌جا باعث تضعیف روحیه وی برای ادامه تحصیل می‌شوند.

 از دیگر مشکلات واحدهای آموزشی تهیه ویدئو از درس‌های عملی برای دانشجویان هدف است چرا که این کار به صورت غیرحضوری دشوار است و بر این مبنا ضروری است با ارائه راهکارهایی درصدد رفع این مشکل باشند.

در مجموع باید در شرایط کنونی کرونایی با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم و کافی و دیگر مسائل، بایستی مسئولان ذی‌صلاح برای رفع مشکلات آموزش مجازی برنامه‌های دقیقی را اتخاذ و هر چه سریع‌تر عملی کنند تا بش از این شاهد دوری دانشجویان از تحصیل نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید