08:00|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 خرداد 1400 - 11:10
کد خبر: 16345
یادداشت:

مخدوش‌کردن پلاک روشی برای دور زدن قانون!

چندی است بعد از تصویب قانون منع تردد شبانه در آذربایجان‌غربی برخی از رانندگان متخلف اقدام به مخدوش کردن پلاک برای فرار از جریمه‌ها میکنند و همین فرصتی برای جولان ویروس منحوس کرونا می‌باشد.
مخدوش‌کردن پلاک روشی برای دور زدن قانون!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مدتی است از قانون منع تردد شبانه در سطح آذربایجان‌غربی در راستای پیشگیری شیوع ویروس کرونا می‌گذرد؛ این قانون بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا در راستای کنترل بیماری منحوس کرونا اجرایی شده است.

اما متاسفانه یکی از معضلاتی که این روزها افزایش پیدا کرده است مخدوش کردن پلاک خودروها توسط برخی از رانندگان متخلف است که با چسباندن کاغذ بر روی بخشی از پلاک خودروهایشان، تغییر ارقام پلاک، مخفی کردن پلاک به وسیله گل و .... به راحتی قانون را دور می‌زنند.

در شهر ارومیه نیز تغییر دادن غیرقانونی پلاک خودروها هر روزه مشاهده می‌شود و طبق قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی مخدودش کردن هر‌گونه ارقام پلاک خودرو غیرقانونی و تخلف محسوب می‌شود.

برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به‌آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هر کس به‌نحوی از انحاء در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاکهای موتور و شاسی که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون‌تحصیل مجوز از راهنمای و رانندگی تغییر دهد و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

با توجه به کثیر بودن پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان مبنی بر مخدودش و مخفی‌کردن پلاک خودرو در سطح شهر ارومیه میتوان گفت مسئولان مربوطه در این امر رغبتی برای برخورد با این افراد ندارند که هر روز بر حجم نقض قانون از طریق مخدودش کردن پلاک خودروها افزوده می‌شود.

در پایان انتظار می‌رود شهروندان جدی گرفتن محدودیت‌های اعمال شده در جهت حفظ نظم عمومی و کاهش آمار مبتلایان به ویروس منحوس کرونا، از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و مسئولان ذیربط برخورد قاطعانه ای با خاطیان این امر داشته باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید