02:30|یکشنبه, مهر 01 ,1403
تاریخ انتشار: 07 تیر 1400 - 12:58
کد خبر: 16536
یادداشت:

تکمیل آزادراه ارومیه-تبریز مطالبه مردم آذربایجان

روند ساخت و تکمیل پروژه آزادراه ارومیه-تبریز به کندی پیش می‌رود که این مساله موجب اعتراض مردم آذربایجان شده است.
تکمیل آزادراه ارومیه-تبریز مطالبه مردم آذربایجان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، آزادراه 125 کیلومتری ارومیه-تبریز یکی از پروژه‌های دولت دوازدهم بوده که علاوه بر کاهش بیش از 10 کیلومتری فاصله بین دوشهر، در صورت تکمیل می‌تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد و توسعه صنعت گردشگری در مناطق اطراف دریاچه ارومیه داشته باشد.

از سوی دیگر تلاش برای تکمیل این طرح می‌تواند از وقوع تصادفات رانندگی در مسیر تبریز- ارومیه و بالعکس و جان باختن ده‌ها تن از رهگذران جلوگیری کند.

۴۰ کیلومتر از آزادراه تبریز- ارومیه در محدوده آذربایجان‌غربی و بقیه در آذربایجان‌شرقی است.

قطعه سوم این مسیر از ساحل شرقی دریاچه ارومیه تا سه راهی جزیره اسلامی به طول 19 کیلومتر در حال احداث است که با هدف کاهش مسافت از ۲۹ کیلومتر به ۱۹ کیلومتر با احداث تونل در دست انجام است.

در ادامه می‌توان گفت که سرعت تکمیل این پروژه به کندی انجام می‌گیرد که مردم دو استان را معترض کرده و آن‌ها خواستار تسریع این پروژه هستند.

گفتنی است، روستاهای مسیر حد فاصل ارومیه تا پل میان گذر برای عبور و مرور به دلیل نبود تقاطع یا راه مناسب مشکلاتی دارند و در این خصوص روستای شورکند یکی از این روستاهاست که ساکنین آن و ده‌ها روستایی که راه شورکند مسیر ورودی آن‌هاست، سالهاست بدلیل حل نشدن مشکل راه دسترسی به سختی اقدام به رفت و آمد می‌کنند.

در پایان امید می‌رود با مدیریت مسئولین ذی‌صلاح و تلاش مضاعف آنان برای تامین مالی و پیشبرد پروژه، هر چه سریعتر شاهد افتتاح این پروژه‌ها و استفاده ایمن مردم از آن‌ها باشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید