18:14|شنبه, شهریور 31 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1400 - 13:32
کد خبر: 16760
یادداشت:

کرونا، تهدید جدی برای کودکان کار

با وخیم تر شدن شرایط بیماری کرونا و نابسامانی شدید اوضاع اقتصادی خانواده ها ، کودکان چاره ای جز کار در سر چهار راه ها و بازار ندارند و همین موضوع سبب افزایش پدیده کودکان کار در سطح شهر شده است ؛ کودکانی که حاصل مشکلات خانواده ها، بیماری پدر و مادر ، طلاق یا اعتیاد هستند.
کرونا ، تهدید جدی برای کودکان کار

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این کودکان از راه فروش فال و آدامس و گل در تلاشند علاوه بر خودشان خرج یک خانواده را هم در بیاورند و همین علت اصلی تفاوت آنها با کودکانی است که زیر دست افراد و باند های مختلف فعالیت می کنند.

زندگی و کار در کف خیابان و بین دود و دم ماشین ها و آلودگی شدید زباله ها تا به امروز باعث بیماری های زیادی شده است و کودکان زیادی به همین علت جان خودشان ر از دست داده اند ولی در این روز ها با شیوع بیماری کرونا ،این کودکان از پرخطرترین گروه های جامعه هستند که همواره جانشان بیشتر از هر زمان دیگری در خطر است.  

این قشر علاوه بر اینکه ممکن است خودشان درگیر این بیماری شوند،امکان انتقال و مبتلا کردن خانواده و دیگر مردم جامعه را هم دارند.

برخورد با این کودکان در چهار راه ها و دیدن کودکی تلف شده ان ها بسیار درد ناک است ، این کودکان به جای اینکه کودکی کنند و به بازی و شادی و تحصیل توجه کنند،  باید نگران جای خواب ودر آمد و کار و مشکلات اقتصادی ودرد خانواده باشند.

کلام آخر اینکه  پدیده کودکان کار، مشکلی نیست که کوچک شمرده شود یا توجهی به آن نشود. چون به هر میزان که این معضل پشت گوش انداخته شود به همان میزان هم باعث افزایش وخیم تر شدن این معضل در جامعه می شود، از مسئولان مربوطه استان انتظار می رود که به این مشکل رسیدگی کنند و دست نوازش روی سر این کودکان بکشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید