18:07|شنبه, شهریور 31 ,1403
تاریخ انتشار: 03 شهریور 1400 - 12:04
کد خبر: 16824
یادداشت:

جولان سگ ها در خیابان های ارومیه زیر سایه بی توجهی مسئولان مربوطه

آنچه امروز در پارک‌ها و فضا‌های عمومی شهر ارومیه شاهد آن هستیم، افزایش عجیب تعداد حیواناتی از قبیل سگ هاست که گویا همنشین مردم شده‌اند.
جولان سگ ها در خیابان های ارومیه زیر سایه بی توجهی مسئولان مربوطه

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با افزایش این آمار، هم شهروندان و هم خود حیوانات با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند. از این مشکلات می‌توان به خطر افتادن جان خود حیوانات از این همنشینی اشاره کرد. تصادفاتی که در خیابان‌ها صورت می‌گیرد هم شهروند امروز را آزار می‌دهد و هم خود حیوان نحیف را. با توجه به سختی بقای سگ ها در سطح شهر آن‌ها به شدت ضعیف و سست شده‌اند و برای گذران زندگی به مشکل بر می‌خورند. 

این روزها در پارک‌های شهر شاهد سگ‌های آسیب دیده زیادی هستیم که نیاز به رسیدگی‌های دامپزشک دارند ولی کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند.

از دیگر مشکلات همنشینی مردم با این حیوانات می‌توان به گسترش آلودگی‌ها و بیماری‌های مختلف که از مدفوع و حتی تماس این حیوانات با انسان اشاره کرد. 

متاسفانه این روزها محل زندگی این حیوانات آسیب پذیر دقیقا با محل استراحت و تفریح مردم شهر ارومیه یکی شده است و این موضوع خانواده‌ها را نگران می‌کند و آن ها را از فضاهای عمومی و پارک‌ها فراری داده است. 

در این میان مردم نیز نگران کودکان و فرزندان خود هستند و هرلحظه با این تنش ذهنی که ممکن است حمله‌ای از سوی برخی از این حیوانات صورت بگیرد رو به‌رو می‌شوند. برخی از این سگ ها نیز دست آموز و اهلی هستند، با مردم مهربان هستند و کاری به کارشان ندارند، مردم نیز با آن ها دوستانه رفتار می‌کنند ولی با این همه با توجه به عدم رسیدگی دامپزشک می‌توانند دارای بیماری‌های خطرناکی باشند که ممکن است جان مردم را به خطر بیاندازند. 

عدم واکسیناسیون پیوسته آن‌ها، پاکیزه نبودن آنها به خاطر عدم شستشوی درست، نداشتن جای درستی برای خواب و مناسب نبودن مواد غذایی مصرفی آن‌ها از مشکلاتی است که این همنشینی شامل حالشان کرده است. سطل زباله‌ها و پسماند مردم، غذای مناسبی برای این موجودات بی پناه نیست.

با توجه به انتقال انواع بیماری ها از طریق حیوانات مسئولین مربوطه باید رسیدگی بیشتری در این موضوع اعمال کنند.ارگان های مربوطه باید روش کار بهتری را برای این حیوانات در دستور کار خود قرار دهند .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید