17:46|شنبه, شهریور 31 ,1403
تاریخ انتشار: 07 شهریور 1400 - 13:26
کد خبر: 16848
یادداشت:

طرح تفکیک پسماند های ارومیه در حد طرح ماند!

اصلی ترین گام شروع مدیریت پسماند ها ، جداسازی زباله ها از مبدا می باشد، عدم‌رسیدگی مسئولان و بی توجهی مردم به این طرح و عمل نکردن به آن باعث شده که این طرح بعد گذشت چند سال هنوز به نتیجه ای نرسد و هیچ برنامه ریزی برای ادامه آن در طرح اجرایی دولت نداشته باشد.
طرح تفکیک پسماند های ارومیه در حد طرح ماند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، مدیریت پسماند به عنوان مهم ترین و اصلی ترین عوامل مدیریت شهر است زیرا ارتباط مستقیمی با بهداشت و سلامت شهروندان دارد و دارای اهمیت خیلی زیادی است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد تا آثار مخرب جانی به همراه نداشته باشه.

وقتی سخن از طرح مدیریت پسماند می شود همه مسئولان حرفی برای گفتن دارند اما پای عمل به طرح ها که می رسد ، هیچ کسی مسئولیتی قبول نمی کند بلکه هر از گاهی یه اشاره ای به این طرح می کنند و باز هم بی توجهی ها شروع می شود و به همین منوال ادامه پیدا می کند . 

این طرح اگر اجرا شود می تواند بسیاری از معضلات آلودگی و بیماری را حل کند اما مسئولان فقط طرح را پیشنهاد می دهند و بودجه دریافت می کنند ، دریغ از یک بار عمل به وعده هایشان. 

در فصل گرما با عدم جمع آوری زباله ها و باقی ماندن آنها در یک جا ، بوی نا مطبوعی تولید می شود که باعث گلایه مردم و نگرانی آنها از بیماری های موجود می شود. سوال اینجاست که اگر طرحی به نام پسماند زباله ها وجود دارد ، چرا باید شاهد سرریز شدن زباله ها از سطل زباله ها باشیم ؟

در آخر باید گفت انتظار می رود مسئولین در اجرای طرح تفکیک پسماند شهری جدی تر عمل کنند و به جای توجه به مسائل حاشیه ای ، به فکر ساماندهی شهر باشند.

 امید است که مسئولین توجه بیشتری به وعده های داده شده برای ساماندهی شهر داشته باشند و تمام تلاش خود را برای از بین بردن این معضلات شهری به کار گیرند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید