08:08|شنبه, شهریور 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آبان 1400 - 12:32
کد خبر: 17175
یادداشت :

شهرچای این بار نیازمند همت جدی شهروندان

بعد از ماه ها انتظار و اعتراض شهروندان نسبت به وضعیت شهرچایی و عدم لایروبی آن ، طی چند روز گذشته شاهد فعالیت های شهرداری و اقدام آنها به لایروبی شهر چای می باشیم که بعد از مدتی بالاخره مسئولان رسیدگی کرده و تغییراتی در چهره شهر ایجاد کردند.
شهرچای این بار نیازمند همت جدی شهروندان

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، طی روز های گذشته شاهد تغییراتی درسطح شهرچای بوده ایم که حاکی از رسیدگی مسئولان به چهره شهر و پاکسازی رودخانه اصلی شهر می باشد ، جمع آوری زباله ها و لایروبی سطح آن که راه آب را باز کرده و محیط را زیبا تر کرده است.

قبل از لایروبی شهر چای شاهد زباله ها و پسماند های تولید شده از سوی شهروندان بوده ایم که هم محیط زیست را آلوده می کردند و راه آب را مسدود می ساختند و هم باعث آسیب جدی به چهره شهر می شدند که این اتفاقات نتیجه بی توجهی شهروندان به رودخانه و محیط زیست شهری می باشد.

باید بر این نکته مهم و اساسی اشاره کرد که حال که مسئولان شهری  در جهت پاکسازی و لایروبی رود شهرچایی اقدام کرده اند ، شهروندان نیزباید در راستای تحقق امر محافظت از آن قدم برداشته و در پاکیزه نگه داشتن و زباله نریختن به آن اهتمام لازم داشته باشند.

پسماند های آلوده ماسک و دستکش هایی که در این روز ها به دلیل شیوع بیماری کرونا محیط رابه شدت آلوده می سازند ، پلاستیک هایی که حاصل تفریحات شهروندان می باشند و قابل بازیافت نبوده و خطر زیادی بر طبیعت به وجود می آورند از جمله زباله هایی است که  توسط شهروندان تولید شده و محیط را به شدت آلوده می کنند.

این روز برای گردشگران بسیار مورد توجه می باشد و بی نظمی و آلودگی آن می تواند آسیب جدی به گردشگری شهر وارد کند و از سوی دیگر این محیط بری پیاده روی و استفاده از محیط زیست آن بسیار مهم می باشد ، از این رو شهروندان برای زندگی خود نیز باید از آن به خوبی محافظت کنند تا آسیب بیشتری بر آن وارد نشود.
روی سخن با شهروندان می باشد که بیشتر از قبل به سلامتی محیط زندگی خود توجه کنند تا این سامان نسبی که در شهر شکل گرفته است ادامه پیدا کرده و نسبت به قبل سامانی بیشتری را شاهد باشیم.

در پایان از مسئولان شهری نیز انتظار می رود حال که رسیدگی خود را نسبت به محیط شهرچای آغاز کرده اند ، ادامه دهند و همچنان بر این ساماندهی شهری توجه لازم را کرده و اهتمام لازم را بر زیبایی بهداشت شهری اتخاذ کنند .

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید