08:12|شنبه, شهریور 31 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آبان 1400 - 12:53
کد خبر: 17187
یادداشت :

معضل سرعت گیر / تپه های احداث شده در خیابان های ارومیه

احداث سرعت گیر های غیر استاندارد در کلانشهر ارومیه ، موجب اعتراض شهروندان از مشکلات شهری شده است و این وضعیت نیاز جدی به رسیدگی مسئولان شهری و استاندارد سازی آنها دارد تا سامانی بر این نابسامانی داده شود.
معضل سرعت گیر / تپه های احداث شده در خیابان های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز ،در آغاز، مسئله ایجاد سرعت گیر در خیابان ها راه حلی برای بهبود ترافیک شهری و کاهش تصادفات بود اما به دلیل غیر استاندارد بودن اکثر این سرعت گیرها ، بیشتر موجب افزایش خسارت های مالی برای رانندگان شدند تا اینکه تغییری در بهبود وضعیت داشته باشند.

افزایش شهرنشینی و ازدحام بیشتر مردم در کلانشهر ارومیه باعث شده است عبور و مرور شهروندان بیشتر از قبل شود و نیاز بیشتری به رفت و آمد در خیابان ها داشته باشند که همین موضوع مزید بر علت شده است که مسئولان شهری به وضعیت شهری رسیدگی کنند و برای آسایش شهروندان ، امکانات شهری با استاندارد های لازم و به اندازه کافی فراهم شود.

اما شواهد حاکی از عدم رسیدگی مسئولان مربوطه و بی توجهی آنها بر وضعیت اسفناک و نابسامان شهری می باشد که اگر به همین منوال ادامه پیدا کند عاقبت مطلوبی در انتظار شهر و شهروندان نمی باشد.

 

برای ایجاد سرعت گیر ها باید به مواردی مثل عرض و ارتفاع آن ها ، موقعیت مناسب قرار گیری ، رنگ متناسب با محیط و امکان مشاهده آن در شب و روز و همچنین رعایت فاصله بین سرعت گیر ها در یک خیابان توجه بسیاری انجام شود چون اگر غیر این باشد استاندارد نبودن سرعت گیر ها می تواند مشکلات خیلی زیادی برای شهروندان به وجود بیاورد .

سرعت گیر ها و طرز نادرست رانندگی موجب بروز مشکلات زیادی برای وضعیت فنی خودرو ها شده است و خرابی خودرو ها از یک سو و از سوی دیگر گرانی قطعات  و تعمیر خودرو ها باعث نارضایتی مردم شده است. ارتفاع زیاد سرعت گیر ها و عرض کمشان باعث شده عبور حتی با سرعت کم از روی آن ها به سیستم فنی خودرو آسیب زیادی وارد کند.

درست نشدن شرایط خیابان ها وعدم رسیدگی به وضعیت نابسامان باعث به وجود آمدن این سوال می شود که آیا مسئولین در این شهر تردد نمی کنند ؟ آیا با عبور از روی سرعت گیر ها متوجه استاندارد نبودن و شکسته شدن برخی از سرعت گیر های پلاستیکی که باعث پاره شدن تایر های خودرو می شود ،نمی شوند ؟

در پایان روی سخن با مسئولان مربوطه است که در جهت اصلاح و بهبود وضعیت اهتمام لازم را داشته باشند و به شرایط موجود ک موجب بروز نارضایتی شهروندان شده است توجه داشته باشند و ساخت و نصب سرعت گیر ها را به دست مهندسان بسپارند تا اصولی تر و استاندارد تر ساخته شوند تا مردم با آسایش بیشتری به فعالیت های روزمره خود برسند و نگرانی از بابت مشکلات مالی و خطرات جانی نداشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1400/08/17 - 19:38

کسی نیست که به خواسته مردم توجه کنه.