06:44|شنبه, شهریور 31 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آبان 1400 - 13:06
کد خبر: 17218
یادداشت:

سرعتگیرهای غیر استاندارد بلای جان وسایل نقلیه در ارومیه

افزایش روز افزون سرعت‌گیرهای غیر استاندارد در سطح شهری ارومیه، معضلی چندین ساله برای رانندگان ارومیه محسوب می‌شود که رسیدگی مسئولین مربوطه را در این زمینه می‌طلبد.
سرعتگیرهای غیر استاندارد بلای جان وسایل نقلیه در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرعت‌گیر یا دست‌انداز، واژه‌هایی هستند که در بحث ترافیک شهری بسیار به گوش می‌رسد و به ‌عنوان ابزاری برای کاهش سرعت در معابر شهری نصب می‌شود.

متأسفانه در کلانشهر ارومیه هیچگونه مطالعه دقیقی در مورد چگونگی نصب سرعت‌گیرها صورت نگرفته و اکثرا بدون در نظر گرفتن اصول فنی و استاندارد اقدام به ساخت این سرعت‌گیرها می‌کنند.

در واقع بایستی گفت که عدم استانداردسازی در نصب سرعت‌گیرها موجب شده است تا نه ‌تنها این ابزار فایده‌ای در کاهش سرعت نداشته باشد بلکه گاها با کارکرد معکوس، سبب افزایش تصادفات و اختلال در ترافیک شود.

طی پیام های دریافتی از سوی مخاطبان، امروزه نصب سرعت‌گیرهای اضافی و با فاصله کم در جاده بند ارومیه، موجبات اعتراضات شهروندان و تصادفات رانندگی شده است.

سرعت‌گیرهای غیرضروری یکی از موضوعاتی است که نه تنها بر هزینه مالی مردم اضافه می‌کند بلکه برخی از آن‌ها غیرقابل تحمل است و اعصاب و روان مردم را آزار می‌دهد.

حال پس از گذشت چندین سال و طی اعتراضات پی در پی رسانه‌های خبری و شهروندان، متاسفانه هیچ توجهی به این مطالبه عمومی صورت نگرفته است که انتظار داریم ارگان‌های مربوطه نسبت به این مسئله مهم اهمیت بیشتر به خرج دهند.

در ادامه سوالی که ذهن هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند، این است که مسئولیت ایجاد سرعت‌گیرها بر عهده چه کسی است و دلیل نصب این نوع سرعت‌گیرها بدون رنگ آمیزی و غیراستاندارد در این مسیر برای چیست؟

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر در راستای حل مشکلات فوق الذکر اهتمام ویژه‌ای داشته و برنامه‌هایی دقیق اتخاذ نمایند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید