01:18|شنبه, شهریور 31 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آذر 1400 - 11:27
کد خبر: 17360
یادداشت:

دیوار نویسی معضلی بصری در ارومیه/ردپای بی‌فرهنگی روی دیوارهای شهر!

سالهاست که دیوارنویسی و استفاده از در و دیوار منازل مسکونی، مغازه‌ها و ... برای تبلیغات، در سطح شهری کلانشهر ارومیه به چشم می خورد که عدم برخورد جدی مسئولان مربوطه با این پدیده سبب شده تا روز به روز بر تعداد چنین نوشته‌هایی افزوده شود.
دیوار نویسی معضلی بصری در ارومیه/ردپای بی‌فرهنگی روی دیوارهای شهر!


سرویس اجتماعی باریش نیوز، متأسفانه سالهاست شاهد رواج پدیده زشت دیوار نویسی و چسباندن برچسب‌های تبلیغاتی در کلانشهر ارومیه هستیم که عدم برخورد جدی با این پدیده سبب شده تا روز به روز بر تعداد چنین نوشته‌هایی افزوده شود.

در واقع می‌توان گفت آنچه این روزها به شدت هویت شهری ارومیه را دچار آسیب کرده، دیوارنویسی‌های متعددی و در کنار آن تبلیغات دیواری که در هر مکانی نصب شده و چهره منازل و دیوارهای شهر را به شدت دستخوش تغییر قرار داده است.

برخی‌ها که همواره به دنبال تبلیغات آسان و کم هزینه هستند از این رو دست به دیوار نویسی می‌زنند که تنها با تهیه یک اسپری رنگی و بدخط به جان دیوارهای شهر می‌افتند که مشاهده این کثیفی‌ها و تبلیغات بی‌معنایی که در سطح شهری جولان می‌دهند، برای شهروندان تبدیل به عادت شده است.

 در بعضی مواقع نیز دیوار نویسی‌ها با هدفی بدور از بحث تبلیغات توسط برخی افراد و بخصوص جوانان انجام می‌شود که گاها این نوشته‌ها از لحاظ اخلاقی مناسب نیستند و این کار برخلاف قوانین شهری است.

تاکسی تلفنی‌ها، قالی شویی ، گچ کاری ساختمان، کلاس‌های زبان، لوله بازکنی و دکوراسیون و تزیینات داخل منزل و... از جمله موارد تبلیغاتی هستند که این روزها می‌تواند بر روی دیوارهای ارومیه مخصوصا در محله‌های پایین شهری  به راحتی مشاهده کرد.

در پایان امید می‌رود سازمان مربوطه با اتخاذ تدابیری فوری و مناسب، برخورد با متخلفین، فرهنگسازی و زیباسازی مناظر و دیوارهای شهری با طرح‌های زیبا و معنادار جلوی رشد روز افزون این پدیده زشت را بگیرند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید