21:10|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1400 - 13:40
کد خبر: 17597
یادداشت:

معامله کرونا با جان مردم در شلوغی های بازار ارومیه

بازار ارومیه به دلیل حراج فصلی در این ایام، روزهای شلوغ و پر ازدحامی را تجربه می‌کند، این در حالی است که شیوع ویروس جهش یافته کرونا ( امیکرون) موج جدیدی از نگرانی را در سراسر کشوربرانگیخته است و شهر ارومیه نیز وارد وضعیت نارنجی کرونایی شده است.
معامله کرونا با جان مردم در شلوغی های بازار ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها با وجود تاکید مسئولان بهداشت و درمان برای جدی گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضرور همزمان با اوج گیری امیکرون ، هنوز عده‌ای از مردم اهمیت چندانی به این موضوع نمی‌دهند و شاهد حضور خیل عظیمی از مردم ارومیهدر بازار و هسته مرکزی شهر هستیم که احتمال ابتلای شهروندان به سویه جدید کرونا را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر آغاز پیک ششم کرونا با امیکرون اعلام شده است و نشانه‌های ورود به پیک ششم از چند هفته قبل در برخی استان‌ها کاملا مشهود بود و هشدارهای لازم هم داده شد، اما متاسفانه با وجود تمامی این هشدارها همچنان شاهد ساده‌انگاری از سوی شهروندان بودیم.

 وضعیت موجود، وضعیتی است که بیماری با سویه امیکرون به سرعت در حال گسترش است؛ به طوری که به صورت متوسط موارد ابتلا به صورت هفتگی سه تا پنج برابر می‌شوند.

در چند روز گذشته ویدئویی از یکی از فروشگاه‌های ارومیه  منتشر شد که این امر را به وضوح نشان می‌داد. در این فیلم، ازدحام باورنکردنی مردم در مقابل درب یکی از مغازه‌ها بخاطر حراج فصلی، نشان داده می‌شود که بدون رعایت هیچ  گونه فاصله اجتماعی به داخل فروشگاه رفته‌اند و آزادانه مشغول خرید کردن هستند.

سخن آخر اینکه، در واقع، استفاده صحیح از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در مکان‌های پر ازدحام کمترین کاری است که می‌توان برای کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا انجام داد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید