17:15|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1400 - 10:26
کد خبر: 17719
یادداشت:

اختلاف طبقاتی در ارومیه به خانه آخرت هم رسید!

در این آشفتگی بازار اقتصادی که مردم هر روز نسبت به فردای اقتصادی نگرانتر می شوند و به فکر شغل دوم وسوم هستند، شاید در ذهن هم خطور نکند که مردمانی هستند، برای خانه آخرت در دنیای مادی چند صد میلیون تومان هزینه می‌کنند.
اختلاف طبقاتی در ارومیه به خانه آخرت هم رسید!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها برخی افراد که در باغ رضوان ارومیه با عنوان‌های مختلف در حال فعالیت هستند یکی از عجیب ترین دلال‌بازی ها را در شهر ارومیه انجام می دهند و عجیب‌تر اینکه از این راه پول هنگفتی نیز به جیب خود می زنند.

متاسفانه فروش قبر در باغ رضوان ارومیه به امری عادی تبدیل شده است و با پرداخت پول به این افراد می توان در بهترین مکان این قبرستان صاحب آخرین مکان برای رسیدن به آرامش ابدی شد.

حرف از میلیون‌ها تومان است برای تهیه  چند وجب خانه آخرت؛ از قدیم الایام گفته‌اند که مرده روی زمین نمی‌ماند و جز کفن به چیزی نیاز ندارد اما اگر کارتان یکبار به قبرستان‌ بیفتد متوجه خواهید شد که بیش از هرچیز باید به سرمایه‌ برای مرگ هم فکر کنید.

اینکه یک قبر چه امکانات ویژه ای را می تواند برای میت خود فراهم کند که چنین ارزش مادی پیدا کرده سوالی است که در ذهن بسیاری از شهروندان ممکن است پیش بیاید اما به جز اینکه قبر کسی در یک محدوده نزدیک به محل‌های عبور و مرور باشد مگر ویژگی منحصر بفرد دیگری هم می تواند داشته باشد که قیمت آن را به چندین میلیون تومان برساند؟!...

اگرچه چندسالی هست که بازار مسکن و ساخت و ساز راکد است اما بازار قبر همیشه گرم است، اجاره‌نشینی ندارد و همه مالک هستند. دیگر بماند هزینه‌های مراسم، تشییع و تدفین... در واقع به هر میزان که پولدارتر باشی جای بهتری گیرت می‌آید و البته باید پول بیشتری خرج کنی تا در جای بهتری بخوابی !

با اندکی مشاهده میدانی متوجه خواهید شد که قيمت قبر در نقاط مختلف باغ رضوان اروميه بسيار متفاوت است. بلوك هاي مرغوب و قطعات در دسترس باغ رضوان و به تناسب يك يا دو طبقه بودن، برخورداري از فضاي سبز مناسب، خانواده اي بودن، عبور آب و يا قرار گرفتن در زير سايه درختان و ... معمولا چندين برابر قيمت محل هاي تازه ساخته شده است.


افرادي كه از وضع مالي خوبي برخوردارند با صرف هزينه بالاتر نسبت به ساير افراد از اين شرايط بهره مند مي شوند و افرادي كه با مشكل مالي مواجه هستند علاوه بر مخارج زندگي در تامين منزل ابدي نيز دچار مشكل مي شوند و این امر جای بسی تاسف دارد. آیا بهتر نیست که مسئولان مربوطه کمی به خود بیایند و از فعالیت و سوء استفاده دلالان در این عرصه ممانعت به عمل بیاورند؟ چرا که در هیچ کجای دین مبین اسلام به غیر از ساده زیستی و اعمال درست و نخوردن حق دیگران به چیز دیگری اشاره نشده است و قطعا جایگاه هیچ مرده ای با خرید قبر لاکچری و... در پیشگاه خداوند بهتر نخواهد شد.

شیرین شریفی



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید