12:02|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1401 - 10:59
کد خبر: 17825

برپایی نمایشگاه نسخ قرآنی خطی و وقفی در مصلی خوی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی از برپایی نمایشگاه نسخ قرآنی خطی و وقفی برای نخستین بار در مصلی این شهرستان خبر داد.
برپایی نمایشگاه نسخ قرآنی خطی و وقفی در مصلی خوی

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، عزیز میرزایی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی اظهار کرد: نمایشگاه نسخ قرآنی خطی و وقفی برای نخستین بار در مصلی این شهرستان برپا شده است. 
 

وی افزود: در خوی ۱۳ جلد قرآن وقفی شاخص وجود دارد که سه جلد آن در موزه خوی و ۱۰ جلد در حوزه علمیه نمازی این شهرستان نگهداری می‌شود. 
 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی ادامه داد: این نسخ توسط حجت‌الاسلام علی صدرایی فهرست‌نگاری شده و از عمده ویژگی‌های این نسخ خطی جلد چرمی با نقش ترنج در وسط آنها، تذهیب، اعراب‌گذاری بدون غلط که با خطوط کوفی و نسخ زیبا و قوی بر روی کاغذهایی با کیفیت با درج نام کاتب و نام و سال واقف نگاشته شده است. 
 

وی گفت: همچنین کاتب یک نمونه از قرآن‌های خطی حوزه علمیه نمازی که به سال ۱۱۸۴ هجری قمری برمی‌گردد، یک بانو به نام خورشید معصومی بن‌ابراهیم بن حسن است. 
 

میرزایی تصریح کرد: ‌از بین این نسخ، قدیمی‌ترین قرآن خطی در موزه خوی نگهداری می‌شود که مربوط به دوران صفوی بوده و در تاریخ ۱۱۱۰ هجری قمری کتابت شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید