23:16|دوشنبه, شهریور 26 ,1403
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1403 - 12:38
کد خبر: 18785
استاندار آذربایجان‌غربی:

منابع مالی بانک‌ها به سمت توسعه و رونق تولید هدایت شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: بانک های دولتی و خصوصی استان، منابع مالی خود را به سمت توسعه و حمایت از بخش تولید هدایت کنند.
منابع مالی بانک‌ها به سمت توسعه و رونق تولید هدایت شود

محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: در سال جاری باید برنامه ریزی های لازم برای مشارکت بیشتر مردم در برنامه های اقتصادی استان فراهم شود .

وی با تاکید برای هماهنگی بیش از پیش بخش های دولتی و خصوصی، افزود: جلسات هم اندیشی برای شناسایی راهکارهای لازم جهت تامین منابع مالی بخش خصوصی و حمایت از بخش تولید با جدیت تداوم داشته باشد و در این زمینه استفاده از بازار سرمایه و بورس مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گیرد.

وی همچنین اولویت های توسعه ای آذربایجان غربی را بخش هایی چون صنعت، کشاورزی و گردشگری عنوان کرده و یادآور شد: اولویت دولت حمایت از سرمایه گذارانی است که عملکرد مثبتی در گذشته داشته و برنامه توسعه ای مشخصی برای آذربایجان غربی دارند.

استاندار آذربایجان غربی به اهمیت برنامه ریزی برای جذب اعتبارات ملی نیز اشاره کرده و افزود: واحدهای بزرگ تولیدی و مجموعه هایی که از منابع استان استفاده می کنند باید بخشی از درآمد خود را به سمت سرمایه گذاری در آذربایجان غربی هدایت کنند تا مردم استان نیز از این منابع منتفع شوند. این واحدها حساب‌های بانکی خود را در استان فعال کنند. 

وی در ادامه با تاکید بر همکاری بانک های استان با بخش خصوصی، افزود: دستگاه های مختلف مکلف به استفاده از راهکارهای مختلف و استفاده از ظرفیت های قانونی برای تامین منابع مالی اجرای پروژه های عمرانی آذربایجان غربی هستند.

استاندار آذربایجان غربی به استفاده از ظرفیت صندوق های ضمانت صادرات و توسعه نیز اشاره کرده و اظهار داشت: دستگاه های متولی با فعالان بخش خصوصی نشست های مستمر داشته و مشکلاتشان را در سطح ملی پیگیری کنند.

معتمدیان همچنین با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی، افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان استان در دولت سیزدهم به ۱۰۷ شرکت رسیده و در کنار ارتقای کمی، وضعیت این شرکت ها از لحاظ کیفی نیز باید بهبود یابد.

وی در پایان حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان را ضروری دانسته و تصریح کرد: از ظرفیت های ملی و استانی برای تامین مطالبات شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی استفاده شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید