01:06|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 13:44
کد خبر: 3634

تاپایان سالجاری دو قطعه از آزادراه اورمیه – تبریز به بهره برداری می رسد.

 معاون ساخت و توسعه آزاد راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: بزودی عملیات اجرایی آزاد راه تبریز- مرند – بازرگان آغاز می شود.

تاپایان سالجاری دو قطعه از آزادراه اورمیه – تبریز به بهره برداری می رسد.

سیدحسین میرشفیع در حاشیه سفر دو روزه به آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون این طرح توسط سرمایه گذار خارجی در مرحله اجرای قرارداد است افزود: همچنین تاپایان سالجاری دو قطعه از آزادراه ارومیه – تبریز به بهره برداری می رسد.

وی با انتقاد از و ضعیت راه های دسترسی آذربایجان غربی اظهارداشت: راههای دسترسی اذربایجان غربی نسبت به دیگر استانهای کشور در سطح ضعیفی قرار داد که با توجه به هم مرزی این استان با سه کشور خارجی باید هر چه سریعتر این روند اصلاح شود.

میرشفیع ادامه داد: همچنین مجموع توانی که در بخش های مختلف وزارت راه و شهرسازی بکار گرفته شده است اعم از راههای روستایی، راههای ارتباطی مرزهای منطقه اذربایجان غربی پایین تر از متوسط کشوری است که این امر با سرمایه گذاری ویژه ای که در نظر گرفته شده است برطرف خواهد شد.

وی از بهره برداری ۱۲۰ کیلومتر آزاد راه در سطح کشور تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: در زمان حاضر دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه در سطح کشور وجود دارد ‌و یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر دیگر نیز در دست احداث است.

معاون ساخت و توسعه آزاد راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد:از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در دست اجرا، ۱۲۰ کیلومتر تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

میرشفیع با بیان اینکه برای اجرای ۱۲۰ کیلومتر آزادراه، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان براورد هزینه شده است افزود : امسال با توجه به تغییراتی در ایین نامه، جلب مشارکت سرمایه گذاران داده شده است و با توجه به شرایط اقتصادی موجود استقبال خوبی در زمینه اجرای آزاد راهها بصورت مشارکتی توسط سرمایه گذاران صورت گرفته است.

میرشفیع به همراه معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی طی دو روز گذشته به منظور بازدید از وضعیت راه های آذربایجان غربی در آستانه سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی سفر کرده بودند.

در جریان این بازدید دو روزه از راه های استان معاون برنامه ریزی و حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کرد: محور ارومیه- سرو، جاده خوی- رازی و محور پیرانشهر- نقده تمرچین از مهمترین جاده های اقتصادی آذربایجان غربی در مسیر توسعه صادرات غیر نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

امیر امینی ادامه داد: طرح های ساخت و توسعه محورهای خوی- رازی و پیرانشهر- نقده- تمرچین به عنوان پروژه های تاثیر گذار در تحقق اقتصاد مقاومتی جزء پروژه های پیشنهادی برای مصوبات سفر ریاست جمهور در روزهای آتی است.

وی از تکمیل ۳۰ کیلومتر از پروژه ارومیه- نازلو- سرو تا پایان امسال خبر داد و گفت: مشکل معارض ملکی به طول سه کیلومتر در حدفاصل کیلومتر ۳۰ الی ۴۰ این محور با تامین ۱۳۰ میلیارد ریال رفع می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای ساخت و ایمنی جاده های آذربایجان غربی خبر داد و گفت: ۲۶۰ کیلومتر راه امن و استاندارد در شبکه راههای آذربایجان غربی ساخته می شود.

امینی اضافه کرد: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال برای پروژه های حوزه راه هزینه شده و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اسناد خزانه برای مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به گستردگی شبکه راههای استان گفت: در حال حاضر ۲۶۰ کیلومترآزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی در محدوده راههای استان احداث می شود.

امینی از شروع دوباره طرح ساخت محور تمرچین- پیرانشهر- نقده- محمدیار خبر داد و گفت: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن این محور باید طرح کلی از مرز تمرچین تا محمدیار به طول ۹۰ کیلومتر طراحی و اجرا شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید