01:28|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 14:15
کد خبر: 3664

فوتبال ارومیه از پاکدیس تا شهرداری

فوتبال ارومیه برخلاف والیبال هرگز حرفی برای گفتن در سطح اول کشور نداشته است.ارومیه در حال حاضر تیمی در لیگ برترویا دسته یک نداردتنها تیم شهرداری را در دسته دو که سطح سه محسوب می شود را داراست.
نگاهی می اندازیم به وضعیت گذشته وحال حاضر فوتبال ارومیه واستان آذربایجان غربی

فوتبال ارومیه از پاکدیس تا شهرداری

به گزارش سرویس ورزشی باریش، فوتبال ارومیه برخلاف والیبال هرگز حرفی برای گفتن در سطح اول کشور نداشته است.ارومیه در حال حاضر تیمی در لیگ برترویا دسته یک نداردتنها تیم شهرداری را در دسته دو که سطح سه محسوب می شود را داراست.در ارومیه و دیگر شهرستان های استان تیم هایی وجود داشت که روزگاری فعالیت هایی داشتند ولی حالا خبری از آن ها نیست که مهم ترین آن ها تیم چی چست ارومیه است و همینطور تیم هایی همچون بوکان،ایران خودرو ارومیه و شانیدر باری از دیگر تیم های ارومیه ای درگذشته بوده اند.
نگاهی می اندازیم به وضعیت گذشته وحال حاضر فوتبال ارومیه واستان آذربایجان غربی.

پاکدیس ارومیه:
تیم فوتبال پاکدیس ارومیه در اوایل دهه هفتاد حضور فعالی در سطح اول فوتبال ایران داشت سطح اولی که به گفته خیلی ها تنها سطح لیگ فوتبال ایران به شمار می رفت. سرمربی وقت پاکدیس صادق اسدی پیشکسوت حال حاضر فوتبال ارومیه بودو تنها افتخار تیم پاکدیس متوقف کردن تیم استقلال تهران پرمهره در راه قهرمانی بوده است.

شهرداری ارومیه:
باشگاه شهرداری با موفقیت در زمینه های والیبال و بسکتبال گام در فوتبال نهاد.
شهرداری در لیگ دسته دو کشوری فصل 93-94 با هدایت محرم نشاطی و با کاپیتانی فرهاد فضلی و حضور بازیکن باتجربه ای همچون هادی اصغری در گروه 3 دسته دو کشور صدرنشین شد ولی در مرحله ی پلی آف در گروه یک که 6تیمی بود مقامی بهتر از پنجمی بدست نیاورد.این تیم در فصل 94-95 نیز در رقابت های دسته دو کشور شرکت کرد ولی نتوانست سهمیه دسته یک را بگیرد و توفیق چندانی بدست نیاورد.

تیم های پایه شهرداری ارومیه:
بدون شک مهم ترین دستاورد تیم فوتبال شهرداری شروع فعالیت تیم های پایه باشد.تیم های پایه ای که بهترین دستاورد آن ها معرفی کردن پدیده ای به نام محمد زینالی بوده است.زینالی که متولد 1377 است بعد از بازی های درخشان برای تیم های امید و بزرگسالان شهرداری مورد توجه باشگاه ایرانیان دبی و الاهلی امارات قرار گرفت.وی در صورت پیوستن به این تیم نخستین لژیونر تاریخ استان آذربایجان غربی خواهد شد.

بازیکنان معروف:
استان ما در حال حاضر بازیکنان با استعدادو خوبی دارد که به معرفی آنها میپردازیم:

هادی اصغری:
هادی اصغری متولد 22اردیبهشت1360 در سلماس می باشد.او سابقه آقای گلی لیگ برتر فوتبال با 18 گل مشترکن با محسن خلیلی با لباس راه آهن را در سال 86 دارد.اصغری سابقه ی بازی در تیم های مطرحی همچون راه آهن،سپاهان اصفهان،صبای قم،گسترش فولادوشهرداری ارومیه را دارد و در حال حاضر در تیم شاهین بوشهر توپ می زند.

فرشاد احمدزاده:
فرشاد پسرباهوش آذربایجان متولد 1مهر 1371 است. او در حال حاضر در تیم پرسپولیس تهران با شماره10بازی میکند.احمدزاده فوتبال خود را از مقاومت ارومیه آغاز کرد و بعدا در تیم هایی همچون پارسه تهران و تراکتورسازی تبریز بازی کرده است.

فرزاد محمدی:
از دیگر بازیکنان ارومیه ای است که سابقه حضور در لیگ برتر را با نفت مسجد سلیمان را در کارنامه دارد.او در فصل 93-94 موفق به ثمر رساندن 5 گل با لباس این تیم در لیگ برتر شد.

ورزشگاه 15000نفری
این ورزشگاه در ارومیه در سال 1383 کلنگ زنی شده است ولی هنوز ساخت آن به اتمام نرسیده است.طبق اعلام مدیر کل اداره ورزش و جوانان 13 میلیارد تومان بودجه برای تکمیل آن نیاز است.
آیا با این همه پتانسیل حق ارومیه یک تیم حداقل یک تیم در دسته یک نیست؟؟؟؟
فوتبال ورزشی اجتماعی و بسیار فراگیر است که می توان با اتکا به آن شور ونشاط در جامعه را افزایش داد.
در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تیم شهرداری ارومیه در فصل بعد وهمینطور گرامی داشتن یاد و خاطره پیشکسوت فقید فوتبال ارومیه مرحوم محمود آفریدون.
روحش شاد و یادش گرامی
گردآورنده و نویسنده:عرفان میرابی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید